10.10.2008← Takaisin

Ylläs-halli kohoaa Helsingin Kivikkoon

Pääkaupunkiseudun ensimmäinen sisähiihtoareena valmistuu hyvää vauhtia.

Helsingin Kivikkoon nousevan Ylläs-Halli sisähiihtoareenan rakennustyöt etenevät hyvää vauhtia. Valmista pitäisi olla ensi keväänä. Kyseessä ei siis ole mikään hiihtotunneli vaan nimensä mukaan halli, jossa hiihdetään. Rakennuksen koosta saa jonkinlaisen käsityksen siitä, että hiihtohallin sisälle mahtuisi kolme täysimittaista jääkiekkokaukaloa. Ylläs-Hallissa latu tulee kiertämään kahdessa eri tasossa ja siltojen ali sekä yli. Mittaa noin 8 metriä leveälle ja yhteen suuntaan hiihdettävälle ladulle saadaan jopa 1,3 km.
Hallia urakoiva ja sen pääomistajana toimiva Terho Kääriäinen on tyytyväinen töiden edistymiseen. "Lumet pitäisi saada sisälle halliin maaliskuussa 2009 ja hiihtäminen voi alkaa näillä näkymin heti keväällä. Hallin osakkeiden markkinointi aloitetaan vahvasti Skiexpossa. Kysyntää on jo nyt ollut ja kauppaakin on jo käyty, vaikka varsinaista markkinointia ei ole vielä aloitettukaan.", toteaa Terho Kääriäinen.
Halliin tulee hiihtomahdollisuuksien lisäksi kahvio, välinevuokraamo, kuntosali, curling-radat, ampumahiihtomahdollisuus curling-ratojen yhteyteen ja myös kokoustiloja ja yritystiloja.
Terho Kääriäinen esitteli Ylläs-Hallin rakennusvaihetta Suomen Hiihtoliiton ja Suomen Ampumahiihtoliiton toimivalle johdolle tällä viikolla.
Lisätietoja löytyy netistä osoitteesta www.yllas-halli.fi.