Liiton tapahtumat

Jotta yhteistyö sujuu valtakunnallisesti ja liiton sääntöjä sen toiminnasta noudatetaan, Hiihtoliitto järjestää seuroilleen tapahtumia. Yli kymmenen vuoden ajan on lumilajien seuraväki kokoontunut HiihtoSuomeen kuulemaan Hiihtoliiton toiminnasta sekä valitsemaan edustajia eri tehtäviin.

Keväisin järjestettävät Seuraneuvottelupäivät pyrkivät kehittämään niin Hiihtoliiton kuin seurojenkin toimintaa haluttuun suuntaan. Kevään 2016 Seuraneuvottelupäivillä oli teemana seurojen markkinointi, tuotteet ja viestintä, keväällä 2017 vapaaehtoisten johtaminen ja rekrytointi ja vuonna 2018 Hiihtoliiton strategia seurojen näkökulmasta sekä lasten ja nuorten valmennus lumilajeissa. 2019 Seuraneuvottelupäivillä teemana oli seurojen varainhankinta ja markkinointi sekä yhteistyökumppanuudet ja sopimusten solmiminen. Kevään 2020 Seuraneuvottelupäivät jouduttiin perumaan Covid-19 pandemian aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Kaudella 2020-2021 järjestetään seitsemän kaikille seuroille avointa Seurawebinaaria. Webinaarien tarkoitus on tukea seurojen toimintaa ja kehitystä tuoden seuroille tietoutta ajankohtaisista asioista, sekä koota netin välityksellä useat seurat saman keskustelun ääreen. Lisätietoa Seurawebinaareista voit lukea täältä