Seuratoiminta

Hiihtoliiton alaisten lumilajien toiminnan perustan muodostavat hiihto- ja mäkiseurat. Seuratoiminta on yhdessä tekemistä ja kehittymistä, ja se kokoaa yhteen hiihtolajien seuratoimijat, vanhemmat, harrastajat sekä alan huiput.

Suomen Hiihtoliitto tukee hiihtoseurojen toimintaa monipuolisesti ja tarjoaa seuroille mahdollisuuksia seurojen kehittämistyöhön erilaisten kohtaamisten ja tapahtumien kautta. Tämän seuratoiminnan pääsivuston alasivuilta löydät vinkit, infot ja tiedot seuranne toiminnan kehittämiseen. Seurakehittämisen latu -sivustolta löydät kaikki Hiihtoliiton tarjoamat tukipalvelut seuroille. Liiton tapahtumat -sivustolta löytyy tietoa eri tapahtumista, kuten seuraneuvottelupäivistä ja HiihtoSuomesta.

Lisäksi muita vinkkejä liittyen seuran organisaatioon ja seuran pyörittämiseen on koottuna otsikoiden alle aihepiireittäin. Tapahtumien järjestäminen kätkee alleen niin kilpailuiden kuin muidenkin tapahtumien järjestämiseen liiityviä asioita. Muista tutustua myös Lumilajit Liikuttavat -kokonaisuuteen ja tutki, miten siitä voisi olla seurallenne hyötyä. Lumilajit Liikuttavat -kokonaisuuden tarkoituksena on juurikin kehittää seuratyötä ja tarjota seuroille työkaluja sekä materiaaleja lasten ja nuorten toiminnan kehittämiseen.

Alla Hiihtoliiton vuosikello, josta löydät tärkeät ajankohdat helposti.

Tilaa seuratoiminnan uutiskirje täältä ja saa sähköpostiisi ajankohtaisia uutisia.

Lisätietoja seuratoiminnan kehittämisestä:
Sandra Sirén
sandra.siren@hiihtoliitto.fi

Lisätietoja pohjoismaisten lajien lisensseistä:
Larissa Erola
larissa.erola@hiihtoliitto.fi