11.12.2009← Takaisin

Yhdistetyn neljä urheilijaa nimettiin Vancouverin joukkueeseen

Suomen Olympiakomitean hallitus nimesi Vancouverin 2010-talvikisa joukkueeseen 10.12. urheilijoita - mukana 4 yhdistetyn urheilijaa.

Suomen Olympiakomitean hallitus valitsi yhdistettyyn neljä urheilijaa – Anssi Koivuranta, Hannu Manninen, Janne Ryynänen ja Jaakko Tallus – toisessa kolmesta yksilölajien valintakokouksessaan. Kisapaikan saivat myös alppihiihtäjä Sanni Leinonen ja lumilautailija Peetu Piiroinen. Suomen joukkueeseen on valittu nyt yhteensä 17 urheilijaa, kun toukokuussa ensimmäisessä valinnassa joukkueeseen nimettiin 11 urheilijaa.

”Toisessa valinnassa valittiin urheilijoita, joilla on vahvoja aikaisempia näyttöjä ja jotka ovat alkukauden sijoituksillaan osoittaneet olevansa kisoihin vaadittavalla tasolla myös tällä kaudella. Toukokuussa ja tänään valitut urheilijat muodostavat olympiajoukkueen vankan menestyspohjan”, kertoi valmennuksen johtaja Kari Niemi-Nikkola valintapäätöksestä.

”Alkukauden loukkaantumisuutiset ovat olleet ikäviä, mutta koko olympiajoukkueen suunnitelmaa ja tavoitetta ne eivät ole muuttaneet. Valmistautuminen on aikataulussa ja tavoite on keväällä ilmoitettu 12 mitalia”, jatkoi Niemi-Nikkola tämän hetken valmistautumistilanteesta.

Olympiajoukkuetta Vancouveriin nimetään vielä kolmessa erässä. Vuoden lopussa 30.12. nimetään miesten jääkiekkojoukkue ja tammikuussa 13. päivä naisten jääkiekkojoukkue ja 28. päivä viimeiset yksilölajien edustajat.

10.12.2009 valitut urheilijat

Alppihiihto: Sanni Leinonen
Lumilautailu: Peetu Piiroinen
Yhdistetty hiihto: Anssi Koivuranta, Hannu Manninen, Janne Ryynänen, Jaakko Tallus

26.5.2009 valitut urheilijat

Alppihiihto: Tanja Poutiainen
Ampumahiihto: Kaisa Mäkäräinen
Freestylehiihto: Tapio Luusua
Maastohiihto: Aino-Kaisa Saarinen, Virpi Kuitunen, Pirjo Muranen, Riitta-Liisa Roponen, Sami Jauhojärvi, Matti Heikkinen
Pikaluistelu: Mika Poutala, Pekka Koskela

Lisäksi on vahvistettu, että Suomi tulee lähettämään naisten ja miesten jääkiekkojoukkueet.

www.noc.fi