25.3.2004← Takaisin

Vuokatin Urheiluopiston siirtyminen Hiihtoliitolle vahvistettiin

Vuokatin Urheiluopiston siirtyminen Suomen Hiihtoliiton hallintaan on nyt myös muodollisesti vahvistettu. Asiaa koskevan sopimuksen allekirjoittivat Helsingissä Kainuun Liikunnan puheenjohtaja Matti Tuura ja toiminnanjohtaja Erkki Hulkkonen sekä SHL:n puheenjohtaja Seppo Rehunen ja toimitusjohtaja Jari Piirainen.

Vuokatin Urheiluopiston ylläpidosta vastaavan taustayhteisön, Vuokatin Säätiön , omistajina ovat tähän asti tasaosuuksin olleet Suomen Hiihtoliitto ja Kainuun Liikunta. Nyt allekirjoitetulla sopimuksella Hiihtoliitosta tulee opiston ainoa omistajayhteisö.

Järjestelyn taustalla ovat opiston kehittämiseen liittyvät suunnitelmat ja opiston valmisteilla oleva uusi strategia, joka on nimetty "Kasvun strategiaksi".

Kainuun Liikunta jatkaa yhteistyötä opiston kanssa monilla käytännön toiminnan tasoilla kuten terveys- ja liikuntaohjelmien toteuttamisessa ja erilaisten tapahtumien järjestämisessä.