10.4.2008← Takaisin

Tommi Nikusesta Lahden Hiihtoseuran uusi toiminnanjohtaja

Suomen mäkijoukkueen päävalmentaja Tommi Nikunen aloittaa Lahden Hiihtoseuran toiminnanjohtajan tehtävissä 1.7.2008 alkaen.

Lahden Hiihtoseuran johtokunta 9.4. pitämässään kokouksessa on kutsunut Tommi Nikusen LHS:n uudeksi toiminnanjohtajaksi 1.7.2008 lähtien.
Tommi Nikusen toimenkuva on pääsääntöisesti urheilutoiminnan kehittäminen LHS:n kaikissa lajeissa ja tehtävään kuuluu myös hallinnollisia ja taloudellisia tehtäviä.
Nikunen edusti aktiiviurallaan Lahden Hiihtoseuraa ja menestyi kansallisella tasolla. Hän on toiminut aiemmin myös LHS:n nuorisovalmentajana.
Nikunen on toiminut Suomen Hiihtoliitossa vuodesta 2000 lähtien ensin yhdistetyn mäkivalmentajana ja sitten vuodet 2002-2008 mäkihypyn päävalmentajana.

Lahden Hiihtoseuran toiminnanjohtajan paikka tuli avoimeksi, kun 17 vuotta tehtävässä toiminut Matti Haapoja siirtyy 1.8.2008 Finlandia-hiihdon toiminnanjohtajaksi osa-aikaeläkeläisenä. Lahdessa Haapoja toimi ampumahiihdon MM-kisojen 1990-1991 pääsihteerinä, josta tehtävästä hänet kutsuttiin LHS:n toimitusjohtajaksi.
Haapoja on toiminut vuodesta 1971 lähtien Lapinlahden kunnan urheiluohjaajana, Keuruun Kisailijoiden toiminnanjohtajana, SVUL:n Keski-Suomen ja Keski-Pohjanmaan piirien koulutusohjaajana. Vuodet 1980-1988 hän toimi Ampumahiihtoliiton koulutus- ja valmennuspäällikkönä ja kaksi vuotta toiminnanjohtajana.

Tommi Nikusen toiminnanjohtajan tehtävissä ei Lahden Hiihtoseuran tekemän strategian pohjalta tule puuttumaan haasteita. Toiminnanjohtajan tehtävää painotetaan urheilun ja valmennuksen johtamiseen ja sille on asetettu kovat tavoitteet: Lahden Hiihtoseura on maailman paras hiihtoseura vuonna 2013.

Uudesta työstään Nikunen toteaa tavoitteiden olevan kovat, mutta toteaa myös liikunnan alan koulutukseen lähtiessään urheilujohtajan roolin olleen alun perin hänen tavoitteenaan. 10-vuotisen valmentajan uran Nikunen luonnehti olleen mielenkiintoista ja unelma työtä.