6.10.2008← Takaisin

Suomulle varmistui freestylen maailmancupin talvikauden avauskisa

Kemijärven Suomulla järjestetään freestylen kumpareiden talvikauden maailmancupin osakilpailu ensi vuoden joulukuussa. Kilpailut varmistuivat Kansainvälisen Hiihtoliiton syyskokouksessa Zürichissä.

Suomu on mukana tulevissa kalentereissa aina kauteen 2012-2013 saakka. Kausi avataan Sveitsin Zermatissa lokakuussa, joten Suomun kisa avaa talvikauden maailmancupin.

Suomusta tuli vähän aikaa sitten Suomen freestylemaajoukkueen virallinen harjoituskeskus ja kisojen saaminen on erittäin merkittävä asia rakennettaessa harjoituskeskusta. Suomulla on panostettu lumetukseen uusien lumetuslinjojen ja lumitykkien hankkimisen myötä. Lumivarmuus onkin erittäin tärkeä kohta, että FIS myönsi avauskisan Suomeen.

Joulukuun 12. päivä pidettävät kisat ovat jatkoa Suomun pitkälle freestylehistorialle. Suomen kaikkien aikojen ensimmäinen freestylen maailmancupin osakilpailu pidettiin samassa paikassa vuonna 1989, joten ensi talven kisat ovat Suomulla 20-vuotis juhlakisat.

Lisätietoja:

Freestylen lajijohtaja Marko Mustonen, puh. 040 518 4559, email: marko.mustonen@hiihtoliitto.fi
    Alppilajien tiedottaja Jussi Väätäinen, Jkpromo Oy, puh. 045 120 9920, e-mail: jussi.vaatainen@jkpromo.com