29.2.2008← Takaisin

Suomi sijoittui seitsemänneksi nuorten MM-kisojen joukkuemäessä

Suome Joukkue Mika Kauhanen, Ville Larinto, Sami Niemi ja Anssi Ylipulli sijoittui seitsemänneksi Puolan Zakopanessa jatkuneissa nuorten MM-kisoissa. Voiton otti Saksa ennen Itävaltaa ja Puolaa.

- Ei se tulos kovin häävi ollut, vaikkei meillä mitaliodotuksia ollutkaan. Vähimmäistavoite toki saavutettiin eli oltiin kahdeksan parhaan joukossa ja päästiin hyppäämään kaksi hyppyä. Ensimmäisen kierroksen jälkeen olimme kuudentena, mutta sen jälkeen tuli yliyrittämistä ja jouduimme antamaan periksi yhden sijan. Olosuhteet olivat hyvät. Ei ollut tuulta eikä vesisadetta. Lämpöasteita oli viisi ja latu märkä, mutta se oli sama kaikille," kertoi valmentaja Pentti Kokkonen ja arveli vaisujen suorituksen yhdeksi syyksi sen, että suomalaiset ovat harjoitelleet pienemmässä mäessä kuin Zakopanen HS94 oli.

- Varsinkin Sami Niemellä oli tässä mäessä suuria vaikeuksia. Onneksi pojille tulee vielä uusia mahdollisuuksia, kaikki pääsevät nuorten MM-kilpailuun vielä ensi vuonnakin, Kokkonen kertoi.

Tulokset: www.fis-ski.com