1.2.2009← Takaisin

Suomen yhdistetyn joukkue päätti nuorten PM-maaottelun voittoisasti

Suomen nuoret yhdistetyn kilpailijoiden ylivoima jatku PM-maaottelun viimeisessä lajissa, joukkueyhdistetyssä. Suomen voittoisassa joukkueessa kilpailivat Mikke Leinonen ja Jussi Salo.

- Joukkueyhdistetty meni vähän säätämiseksi, kun hiihtopaikkaa vaihdettiin viime tipassa ja samalla parisprintti muutettiin 2x5 km:n viestiksi. Alun perin oli tarkoitus hiihtää alkuperäisellä hiihtopaikalla, mutta pakkasta oli niin paljon, että järjestäjät kuitenkin päättivät siirtää hiihdon samaan paikkaan, jossa lauantainakin hiihdettiin. Vaihto ei meidän joukkuettamme haitannut. Pojat olivat mäen jälkeen 15 sekuntia norjalaisten takana. Maalissa ero oli meidän hyväksemme yli kaksi minuuttia. Norjalaiset olivat yllättävän vaisuja. He olivat täysin eri miehiä kuin lauantain henkilökohtaisessa kilpailussa. Meidän pojilla kunto kesti loppuun asti, kiitteli joukkueen valmentaja Antti Kuisma. Suomen toinen joukkue, Jani Peltola ja Jesse Kaislavuo sijoittui neljänneksi.

- Kovaa kuntoa osoitti Jani Peltola, hän kun kävi lajien välissä hyppäämässä joukkuemäen kultajoukkueessa. Mäkijoukkueesta Jani Korhonen oli sairastunut.

- Joukkueen suoritus oli lähes täydellinen. Paljon ei parantamisen varaa jäänyt. Pojat suoriutuivat rankasta kolmen peräkkäisen kilpailun urakasta erinomaisesti. Eikä lepäämiseen jää aikaa viikonlopun jälkeenkään. Joukkueen bussi suuntaa suoraan Lahteen, jossa keskiviikkona kilpaillaan mäen ja yhdistetyn Suomen-mestaruuksista.

Tulokset: