22.12.2008← Takaisin

Suomen joukkue Keski-Euroopan mäkiviikolle on nimety

Suomen mäkimaajoukkueessa Keski-Euroopan mäkiviikolla hyppäävät Matti Hautamäki, Kalle Keituri, Ville Larinto, Sami Niemi ja Harri Olli.

Janne Ahosen historiallinen viides Keski-Euroopan mäkiviikon voitto viime vuodenvaihteessa jätti suomalaisen urheilukansan mieliin pysyvän jäljen. Uusi mäkiviikko on kohta edessä ja uusille legendoille on tilaa. Suomen mäkimaajoukkueessa hyppäävät Matti Hautamäki, Kalle Keituri, Ville Larinto, Sami Niemi ja Harri Olli.

- Mäkiviikolle lähdemme hyvillä mielin, totta kai, mutta nöyrinä, sanoo Suomen joukkueen päävalmentaja Janne Väätäinen.

- Meillä on kaikki syy iloita joukkueen hienoista sijoituksista alkukauden kilpailussa. Tiedämme kuitenkin, että tästä eteenpäin on aina vaan haasteellisempaa, homma ei käy helpommaksi. Kanssakilpailijat ovat kovia. Itävalta on päässyt taas omalle tasolleen, Norja tulee olemaan hyvä ja saksalaiset ovat myös osoittaneet nousun merkkejä. Me joka tapauksessa teemme parhaamme ja sen jälkeen saadaan mitä ansaitaan, Väätäinen sanoi.

Mäkijoukkue palasi tänään Pragelaton ja Engelbergin maailmancup-kilpailuista ja matkustaa Keski-Euroopan mäkiviikolle ensi lauantaina 27.12. aamulla.

- Nyt suuntaamme joulun viettoon: levätään, syödään ja harjoitellaan – siinä on se kolminaisuus, Janne Väätäinen kiteyttää.

Tulokset: www.fis-ski.com