7.11.2008← Takaisin

Suomen Hiihtoliiton johtokunta päätti sopeuttamisohjelmasta

Tampereella perjantaina kokoontunut Suomen Hiihtoliiton johtokunta päätti uudistaa koko liiton organisaation, mikä merkitsee mm. lukuisten nykyisten toimien lopettamista.

Toimitusjohtaja Jari Piiraisen laatimasta talouden sopeuttamisohjelmasta vuosille 2009-10 käytiin pitkä keskustelu, jonka jälkeen johtokunta päätti uudistaa koko liiton organisaation ja antaa siten mahdollisuuden täysin uuteen ajatteluun ja toimintojen järjestämiseen. Muutosten tavoitteena on vapauttaa resursseja kiinteistä kuluista itse urheilutoimintaan. Samalla korjautuu syntyvien säästöjen kautta myös liiton taloustilanne. Säästöjä syntyy erityisesti henkilökunnan määrän vähentymisestä sekä myös muista kiinteiden kulujen alentumisista.

Johtokunta päätti seuraavien työtehtävien lakkauttamisesta:
    Maastohiihdossa lakkautetaan lajijohtajan, kenttäpäällikön, nuorisopäällikön ja yhden valmentajan toimet.

Mäkihypyn ja yhdistetyn lajiryhmässä lakkautetaan lajijohtajan ja yhden valmentajan toimet.

Palveluyksikössä lakkautetaan toimitusjohtajan, toimistopäällikön ja viestintäpäällikön toimet.

Lisäksi määräaikaisia työsuhteita ei jatketa määräajan päättymisen jälkeen.

Alppilajit tekevät omaa toimintaansa koskevat päätökset uuden yhdistyksensä hallituksessa.

Uudelleen organisoitumisen vaatimat uudet työtehtävät valmistellaan maastohiihdon ja mäki-yhdistetyn valiokunnissa kevään 2009 aikana ja ne tuodaan sen jälkeen johtokunnan päätettäväksi.

Lisäksi johtokunta päätti, että maastohiihdon ja mäki-yhdistetyn lajivaliokunnat aloittavat selvitystyön lajien organisoimiseksi alppilajien tavoin ry-pohjalta.