31.10.2008← Takaisin

Sponsorointi on yhteistyötä kumpaankin suuntaan

Tämän päivän urheilumaailmassa yhteistyökumppaneiden merkitys huippu-urheilun tukemisessa on entistäkin tärkeämpää. Suomen freestylehiihdon maajoukkueiden tuloista suurin osa tulee yhteistyökumppaneilta, jotka panostavat lajiin hyvin merkittäviä summia.

Yhteistyökumppanuus ei tarkoita enään vain brändin logon tai merkin laittamista rintaan, vaan nykyään yhteistyökumppanit käyttävät esimerkiksi laskijoita apuna tuotekehittelyssä ja testaamisessa. Hyvä esimerkki tälläisestä toiminnasta on Sultrade Oy:n tuotemerkki CatManDoo, joka vaatettaa Suomen freestylemaajoukkueen.

”Urheilijoiden mielipiteet otetaan huomioon tuotekehittelyssä heti alusta alkaen. Näin takaamme, että myös kuluttajat saavat parhainta mahdollista laatua, kun tuotteet on testattu lajin ehdottoman kärjen toimesta” Kari Toivonen Sultradesta kertoo.

Freestylehiihdon uusi pääyhteistyökumppani Varta käyttää myös joukkueita ja urheilijoita näkyvästi markkinoinnissaan. Vartan ja freestylen brändit ovat hyvin samanhenkiset, joka omalta osaltaan auttaa yhteistyön syventämisessä.

”Freestyle ja Varta mielletään hyvin energiseksi brändiksi ja meille tämä yhteistyö on todella merkittävä asia. Näkyvyys urheilijoiden yhteistyökumppanina tuo Vartaa tunnetuksi Suomessa ja toisaalta me tuomme freestyleä tunnetuksi kuluttajille esimerkiksi käyttämällä heitä mainoskampanjoissa” Vartan Petri Kallio summaa.

Tälle kaudelle freestylemaajoukkueen harjoituskeskus muutti uuteen osoitteeseen Suomulle. Suomu panostaa vahvasti maajoukkueiden harjoituskeskukseen ja samalla he tukevat koko lajia, luoden erinomaiset harjoitusmahdollisuudet myös junioreille. Kehitys Suomulla menee kovaa vauhtia eteenpäin ja ensi vuodelle luvassa on jo suuren luokan kilpailuja.

Ensi vuonna Suomulla kilpaillaan freestylen maailmancupissa ja alppihiihdon Eurooppa-cupissa. Jotta kehitys pysyy noususuhdanteessa, maajoukkueet antavat oman asiantuntemuksensa keskuksen käyttöön esimerkiksi kisarinteen jäädytyksessä ja vastaavassa. Suomen alppi- ja freestylemaajoukkueet odottavatkin tällä hetkellä pääsyä Suomun lumille. Tällä hetkellä Suomulla tykit tuottavat lunta kovaa vauhtia ja marraskuussa tunturissa voi tavata kaikki Suomen maajoukkueet, alppihiihdon maailmancup joukkueesta freestylen juniorijoukkueeseen.