19.1.2009← Takaisin

SHL:n uuden johtokunnan ensimmäisen kokouksen päätöksiä

Suomen Hiihtoliiton uuden johtokunnan vuoden 2009 ensimmäinen kokous pidettiin perjantaina 16.1.2009.

Kunkin toimintavuoden ensimmäisessä kokouksessaan johtokunta valitsee keskuudestaan 2 varapuheenjohtajaa. Vuoden 2009 ajan varapuheenjohtajina toimivat Matti Sundberg ja Ilkka Tiilikainen. Heistä Ilkka Tiilikainen on toiminut liiton varapuheenjohtajana jo usean vuoden ajan, mutta Matti Sundbergille varapuheenjohtajuusvuosi on ensimmäinen.

Johtokunta valitsi myös työvaliokunnan, johon kuuluu puheenjohtajiston (Holkeri, Sundberg, Tiilikainen) lisäksi johtokunnan jäsenet Sirpa Korkatti ja Tauno Palotie sekä toimitusjohtaja Jari Piirainen.

Johtokunnan valitsemaan talousvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Matti Sundberg ja jäseniksi johtokunnan jäsenet Tatu Lehmuskallio, Ari Nurminen ja Ilkka Tiilikainen. Henkilökunnasta talousvaliokuntaan kuuluvat talouspäällikkö Auli Miettinen, markkinointijohtaja Matti Leikoski ja toimitusjohtaja Jari Piirainen.

Johtokunta valitsi Liberecin MM-kisajoukkueen ylijohtajaksi liiton puheenjohtaja Jaakko Holkerin, maastohiihtojoukkueen johtajaksi Matti Sundbergin ja mäki-yhdistetyn joukkueen johtajaksi Ilkka Tiilikaisen. Joukkueen lääkäriksi nimettiin Harri Hakkarainen. Joukkueen muun kokoonpanon valinnoista vastaavat maastohiihto- ja mäki-yhdistetyn valiokunnat.

Johtokunta valitsi lisäksi aikuisten SM-hiihtojen toiseksi kisajärjestäjäksi vuonna 2010 Kontiolahden Urheilijat. Toinen kisajärjestäjä, Keuruun Kisailijat, oli valittu jo aiemmin. Tämän päätöksen myötä Kontiolahdella hiihdetään aikuisten SM-tasolla kahtena vuonna peräkkäin, sillä Kontiolahden Urheilijat järjestävät myös tänä talvena SM-hiihtojen toisen osan maaliskuun 27.-29. päivinä. Keuruulla hiihdetään mestaruuksista tammikuussa 2010 ja Kontiolahdella jälleen maaliskuun lopulla mc-kauden päätyttyä.

Lisätietoja johtokunnan päätöksistä tarvittaessa Jari Piiraiselta, p. 040-5862006.