11.10.2008← Takaisin

Sauli Pitkäsestä maastohiihtovaliokunnan uusi puheenjohtaja

Maastohiihdon lajikokouksessa HiihtoSuomi-tapahtumassa Vuokatissa lauantaina valittiin maastohiihtovaliokunta seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Maastohiihtovaliokunnan uudeksi puheenjohtajaksi valittiin lauantaina Vuokatissa lajikokouksessa Sauli Pitkänen, joka sai 45 ääntä. Vastaehdokkaana oli Börje Norrgård, joka sai 32 ääntä.

Edustettuna Vuokatissa oli 78 seuraa, jotka valitsivat seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi seuraavat henkilöt: puheenjohtaja Sauli Pitkänen ja jäsenet Satu Kalajainen, Reijo Jylhä, Juha Kolu, Janne Pylväs, Hannu Koivusalo, Reijo Alakoski, Börje Norrgård ja Harri Kittilä. Uusia jäseniä ovat Koivusalo, Alakoski ja Kittilä. Ääniä saivat myös Henri Rauhamäki, Juha Tuikkanen, Matti Niemi ja Pertti Törmi.

Uuden maastohiihtovaliokunnan työstettäväksi tulee muun muassa maastohiihdon strategia vuosille 2008-12, jolle lajijohtaja Per-Ole Lindell esitteli raameja ja ajatuksia pohjaksi. Lauantaina maastohiihtoväki pääsi lisäksi työpajoissa ideoimaan muun muassa sitä, miten seura voisi toimia terveysliikunnan saralla sekä miettimään seuratoimijoiden innostavaa johtamista. Työpajoissa osallistuminen oli aktiivista ja innokasta, mikä poiki hyviä ideoita maastohiihtotoiminnan kehittämiseksi.

Hiihtoliiton joka toinen vuosi järjestettävä HiihtoSuomi -tapahtuma keräsi noin 300 seurojen edustajaa Vuokatin Urheiluopistolle. Lauantaina ohjelmassa olivat alppilajien, maastohiihdon ja mäki-yhdistetyn lajikokoukset. Sunnuntaina vuorossa on kahden vuoden välein kokoontuva liittokokous.