11.12.2020← Takaisin

Pyhäjärven SM-kilpailut siirtyvät viikolla eteenpäin – SM-mitaleista kilpaillaan 12.–14. helmikuuta

Maastohiihdon SM-viikonloppu Pyhäjärvellä siirtyy uuteen ajankohtaan. Helmikuun ensimmäiselle viikonlopulle ajoitetut kilpailut siirtyvät maailmancupin kalenterimuutoksien vuoksi.

Ruotsin Ulricehamin maailmancupin osakilpailut siirtyivät tammikuun puolivälistä helmikuun ensimmäiselle viikonlopulle, jolloin Suomessa oli tarkoitus hiihtää SM-mitaleista. Suomen ja Ruotsin Hiihtoliitot kävivät yhteistyössä FIS:n kanssa keskustelua kilpailukokonaisuudesta ja kalenterimuutoksista. Suomen Hiihtoliitto ja Pyhäjärven kisajärjestäjä reagoivat tilanteeseen nopeasti ja siirsivät SM-hiihdot hiihdettäväksi 12.–14. helmikuuta.

Järjestäjäseura Pohti Ski Teamin Kauko Tikkanen kertoi siirron tapahtuneen ongelmitta.

– Meillä on notkea organisaatio, tarkasteltiin tätä täysin positiivisen kautta. Olemme olleet viikon mittaan tiiviisti yhteyksissä Suomen Hiihtoliiton kanssa. Siirto oli täysin ymmärrettävä ja pystyimme myös ennakoimaan tilannetta, kertoo Tikkanen.

Kisajärjestelyt ovat hyvin aikataulussa ja Pyhäjärvellä päästään hiihtämään hyvissä puitteissa.

– Stadion ja radat on uusittu vastikään ja meillä on esimerkiksi uudet valaistukset. Lumiolosuhteisiin on varauduttu ja meillä on valmius myös siihen, mikäli lunta ei taivaalta tulisi. Olosuhteet on turvattu, toteaa Tikkanen.

Pyhäjärven kilpailuohjelmassa on perinteisen parisprintit, vapaan normaalimatkat ja perinteisen sprintit. SM-viikonlopun kilpailut näkyvät tuttuun tapaan Ylen kanavilla.

Hiihdon Suomen Cup

SM 2021 Pyhäjärvi -kisasivut