25.6.2015← Takaisin

Naurua ja tiimihenkeä Latujen Aatelit -kisassa

Iloa ja tsemppihenkeä oli runsaasti ilmassa, kun hiihtolajien maajoukkueiden ja taustajoukkojen edustajat mittelivät Latujen Aatelit -tiimikisassa Vuokatin Urheiluopistolla. Monipuolisia rastipisteitä sisältäneessä leikkimielisessä kilpailussa voiton vei joukkue nimeltä Matti Myllylä, jossa olivat Ristomatti Hakola, Ilkka Herola, Anssi Pentsinen, Lauri Asikainen ja Jesse Kiuru.

”Haastavinta oli murskaavan ylivoiman käsittely. Koko ajan oli hirveä lento päällä, että mitenkä saa pidettyä yllä. Muovisorsien ampuminen ritsalla oli tänään meikäläisen juttu, se kulki hyvin. Tämmöiset vapaamuotoisemmat jutut ovat tosi mukavia, hyvällä huumorilla pystyy tekemään. Hyvin tosin tulee ilmi se, että kaikki ovat urheilijoita: kilpailuvietti on aika kova”, Herola naurahti.

Julia Kykkänen puolestaan naureskeli, että homma ei ihan aina sujunut, mutta hauskaa oli.

”Kolmiottelussa renkaiden kanssa meni ajatukset vähän ristiin. Kivointa oli luovuus- ja tietorastilla, sai ainakin nauraa”, Kykkänen nauraa.

”Tällainen on kivaa, että tulemme keskenämme toimeen ja teemme asioita yhdessä. Jos ajatellaan esimerkiksi kotikisoja, on etu, että kaikki tuntevat toisensa ja voi viettää aikaa keskenään.”

Myös Laura Mononen viihtyi tehtävien parissa ja tapahtumassa, joka oli hauska lisä kovaan leiriviikkoon. Soutu oli hänen tiiminsä vahvaa osaamista.

”Meidän tiimillä oli ihan vahvoja osa-alueita, mutta osassa me emme pärjänneet. Suht’ okei”, Mononen nauroi ja jatkoi:

”Ajatustehtävä, renkaiden siirtely oli sellainen, että nytkin vielä kelailee, miten sen olisi pitänyt mennä.”

Jarkko Määttä oli myös tyytyväinen tiiminsä panokseen. Tiimistä löytyi ketteryyttä.

”Tällainen on mukavaa, ei ole aina vaan ne samat naamat, jotka leireillä on”, Määttä nauroi.

Joukkuekisa oli osa kick-off -päivää, jossa maajoukkueet suuntasivat yhdessä katseitaan kohti kotikisoja. Video ja kuvamateriaalia tulossa myöhemmin.