14.12.2005← Takaisin

Mari Kiviniemi valittiin Nuoren Suomen uudeksi puheenjohtajaksi

Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri, kansanedustaja Mari Kiviniemi valittiin Nuori Suomi ry:n puheenjohtajaksi vuosille 2006 - 2007 Helsingissä 14. joulukuuta pidetyssä vuosikokouksessa.

Mari Kiviniemi seuraa tehtävässä kansanedustaja Jouni Backmania, joka on toiminut Nuoren Suomen puheenjohtajana kuusi vuotta.

Kiviniemi haluaa kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan

Mari Kiviniemi korosti tervehdyksessään sitä, miten tärkeänä hän pitää Nuoren Suomen tavoitteita lisätä lasten ja nuorten liikuntaa niin koulussa, päivähoidossa ja urheiluseurassa kuin myös osana perheen arkea.

- Kahdeksan- ja viisivuotiaiden lasten äitinä tiedän hyvin, kuinka ratkaisevassa asemassa me vanhemmat olemme lasten liikuttajina. Työni on vaativaa ja aikaa vievää, mutta lasteni kanssa liikkumiselle järjestän aina aikaa. Viikkorutiiniimme kuuluvat uinti- ja pyöräilyretket. Myös hiihto ja luistelu kuuluvat lajivalikoimaamme, Kiviniemi kertoi.

Hallitukseen kaksi uutta jäsentä

Nuoren Suomen hallituksen jäseniksi valittiin jatkamaan toimitusjohtaja Jari Piirainen Suomen Hiihtoliitosta, pääsihteeri Teuvo Holopainen Suomen Palloliitosta ja uusiksi jäseniksi toimitusjohtaja Heikki Hietanen Suomen Jääkiekkoliitosta sekä toiminnanjohtaja Jari Kinnunen Suomen Salibandyliitosta.

Hallituksessa jatkavat valittujen lisäksi Lounais-Suomen Liikunnan ja Urheilun aluejohtaja Jari Haapanen, Suomen Voimistelu- ja Liikuntaseurojen pääsihteeri Maija Innanen, Suomen Kehitysvammaisten Liikunnan ja Urheilun kehityspäällikkö Virpi Remahl ja Suomen Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mikko Salonen.

Koululaisten päivittäisen liikunnan lisääminen keskeinen tavoite

Vuosikokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma vuodelle 2006. Nuori Suomi jatkaa ensi vuonna lasten ja nuorten liikunnan kehittämistä urheiluseuroissa, iltapäiväkerhoissa, päiväkodeissa ja kouluissa. Keskeisenä tavoitteena vuonna 2006 on lisätä koululaisten päivittäistä liikkumista. Nuori Suomi pyrkii saamaan ensi vuoden aikana kaikki kouluympäristössä toimivat tahot mukaan liikkeen lisäämiseen.

www.nuorisuomi.fi