6.11.2008← Takaisin

Mäkituomarit kokoontuivat Rovaniemellä

Hiihtoliiton Mäkituomarikerho piti vuotuiset neuvottelupäivät ja vuosikokouksen 1. – 2.11.2008 Rovaniemellä Ounasvaaran Pirteillä.

Paikalle oli saapunut noin 40 kerhon jäsentä eri puolilta Suomea. Lauantaina aamulla aloittivat FIS-tuomarit oman osuutensa koulutuksella. Hyvärisen Pekan käydessä läpi ajankohtaisia asioita.

Iltapäivä jatkui Mäkituomarikerhon vuosikokouksella. Kokous hyväksyi edellisen kauden toimintakertomuksen sekä tulevan kauden toimintasuunnitelman.

Kerhon puheenjohtajaksi valittiin edelleen Sauli Mommo Lahdesta

Hallituksen jäseniksi valittiin

Raimo Tamminen Kuopio,
Jaakko Huusari Kouvola,
Teppo Nieminen Lempäälä,
Tom Nyman Vöyri.
Uutena jäsenenä valittiin Jani Hyvärinen Rovaniemeltä

Hyväksyttiin kerhon jäsenmaksut entisen suuruisina, 15€ ja 35€.

Iltapäivä jatkui Rovaniemen kaupungin liikuntatoimen edustajan Tapio Pahtajan esityksellä.

Saimme tietoja miten Rovaniemellä on järjestetty asioita liikuntatoimessa.

Seuraavaksi alkoi Pekka Hyvärisen esitys koskien mäkihypyn sääntöjä, hypyn arvostelua.
Katsoimme koulutusvideon jossa oli 25 eritasoista hyppyä. Arvostelimme nämä hypyt ja sen jälkeen kävimme läpi antamamme pisteet joita verrattiin Pekan ilmoittamiin. Ja keskustelua syntyi.

Mika Jukkaran esitys koski viime keväänä Italiassa pidettyä ensimmäistä ”lumiseminaaria”. Mika kertoi seminaarissa käsitellyistä asioista. Uudet kemialliset aineet ovat tulleen avuksi mäkien kunnostukseen. Aihe on mielenkiintoinen ja herätti keskustelua. Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa ongelmia mäkien kunnossa pitoon. Seminaari oli ensimmäinen joka järjestettiin. Samoin Mika kertoi syksyllä pidetystä kansainvälisestä TD-seminaarista ja siellä esille tulleista asioista.

Sunnuntain ohjelma alkoi FIS:n Mäkikomitean puheenjohtajan Jouko Törmäsen esityksellä. Saimme mielenkiintoista tietoa FIS:n toiminnasta sekä eri alakomiteoiden kokoonpanosta ja niiden toiminnasta. Voimme todeta että Suomella on tällä hetkellä hyvä edustus näissä elimissä.

Sauli Mommo