27.4.2008← Takaisin

Mäki-yhdistetyn lajiryhmä loi yhteishenkeä ja uutta strategiaa neuvottelupäivillään

Lajiryhmän uuden strategian rakentaminen oli mäkihypyn ja yhdistetyn seurojen sekä mäkituomareiden neuvottelupäivien kiinnostavinta sisältöä. Uusi strategia tulee kestämään vuoteen 2013. Lopullisen muotonsa se saa HiihtoSuomessa lokakuussa.

Mäki-yhdistetyn lajiryhmän strategiatyön pohjaksi lähestyttiin kenttää, jolta pyydettiin vastauksia kysymyksiin: 1. Mitä mieltä olette lajien tämän hetken tilasta 2. Nimeä kolme tärkeintä kehittämisen kohdetta. 3. Luettele keinoja tilanteen parantamiseksi 4. "Vapaa sana". Seuraväki olikin ottanut asian vakavasti. Vastauksia tuli yli 70. Näistä vastauksista kerättyä yhteenvetoa käsiteltiin Viking Gabriellalla vilkkaasti keskustellen. Käsiteltyjä otsikoita olivat mm: talous, markkinointi, aluetoiminta, valmennuskeskukset, seuratoiminnan kehittäminen, lajien imago ja yhteistyö. Käytyjen keskustelujen pohjalta läsnä olleet saavat yhteenvedon lisäkommentteja varten. Niiden tulosten ja lisäkäsittelyjen perusteella mäki-yhdistetyn seurat päättävät lopullisesti strategiasta HiihtoSuomen yhteydessä Vuokatissa pidettävässä lajikokouksessa.

Strategian lisäksi laji-ihmiset saivat yhteenvetoja viime kaudesta ja myös linjauksia kehitettävistä kohteista. Esillä olivat myös kilpailujen järjestämiseen liittyvät asiat. Hyvää palautetta saatiin Jyväskylä SM-kisajärjestäjien projektiesittelyistä, jotka osoittivat että ennakkoluulottomilla ratkaisuilla päästään hyvään tulokseen niin taloudellisesti kuin mm. yleisön viihtymisenkin kannalta. Jyväskyläläisten esitykset, kuten muutkin neuvottelupäivien materiaalit löytyvät alkuviikosta mäki-yhdistetyn sivujen materiaalisalkusta. Kannattaa tutustua.

Neuvottelupäivillä nähtiin myös palkitsemisia. Erinomaisesta työstä lajiryhmän hyväksi palkittiin Pro Nuori Suomi -taululla Suomen Hiihtoliiton Mäkituomarikerho, Veteraanimäkihyppääjät sekä pohjoisen alueen aluekoordinaattori Pirjo Karjalainen. Suomen Hiihtoliiton Valmentajakerhon diplomin saivat Janne Väätäinen ja Kimmo Savolainen. Kerhon kunniakirjan saivat Tommi Nikunen ja Janne Marvaila.