10.3.2007← Takaisin

Luusua ja Mustonen finaaliin

Parikumpareiden MM-finaalissa Madonna di Campigliossa Italiassa laskee kaksi suomalaista. Tapio Luusua lunasti finaalipaikan täpärästi sijoittuen 16:nneksi. Sami Mustosen sijoitus alkukilpailussa oli 8.

Alkukilpailun parhaat pisteet sai olympiavoittaja Dale Begg-Smith. Kakkonen oli Ranskan Guilbaut Colas ja kolmanneksi paras Kanadan Alexandre Bilodeua. Begg-Smith saa ensimmäisellä kierroksella vastaansa Tapio Luusuan ja Mustonen USA:n Sho Kashiman.
- Tällä kaudella alkukisat ovat menneet turhan tarkalle. Olen ollut melkein jokaisessa kisassa sijoilla 16. tai ensimmäisenä urheilijana tippunut finaalista sijoittuen 17:nneksi kuten kävi eilen. Finaaliin lähdetään laskemaan kovaa. Harmi, että olemme Samin kanssa samalla puolella kaaviossa. Eli olemme jo toisella kierroksella vastakkain, kommentoi Tapio Luusua.

Eemeli Kallas ja Niko Pekkanen karsiutuivat finaalista. Kallas oli alkukisan 22:s.ja Niko Pekkanen sijalla 49.
- Harmittaa vietävästi. Lasku tuli hyvin alanokalle saakka. Juuri ennen nokkaa jarrutin vauhtia ja paino jäi vähän taakse. Enkä enää pystynyt laskemaan nokalle, kertoi Niko Pekkanen suorituksestaan.

Finaali alkaa 19.30 Suomen aikaa.