19.11.2008← Takaisin

Lisenssiasiat kuntoon marraskuun aikana

Kansalliset kilpailulisenssit ja Skipassit tulee hoitaa kuntoon marraskuun aikana vakuutuksen takia. FIS-lisenssin tarvitsijat pääsevät halvemmalla, kun maksavat FIS-koodin marraskuussa.

Kilpailulisenssi- ja Skipassiasiat tulee hoitaa kuntoon mahdollisimman pian. ”Vanhojen lisenssiläisten” lisenssivakuutukset ovat voimassa vielä marraskuun, mikäli uusi lisenssi + vakuutus maksetaan marraskuun aikana. Muutoin lisenssi astuu voimaan maksuhetkellä ja vakuutus maksupäivänä klo 24.

Lisenssit hankitaan netin kautta: http://www.hiihtoliitto.fi/lisenssit_ja_skipassit/nettimaksut_tasta/ tai seuratoimihenkilöt voivat maksaa myös useamman lisenssin kerralla nippulisenssitoiminnolla: http://www.hiihtoliitto.fi/lisenssit_ja_skipassit/nippulisenssit/

Joulukuussa lisenssiasioita ei ole kukaan hoitamassa liiton Helsingin toimistolla lomautusten takia, joten epäselvissä tilanteissa täytyy seurasta löytää henkilö, joka osaa hoitaa asian. Nippulisenssitunnuksia ei myöskään saa joulukuussa.

FIS-lisenssin (25 euroa) maksamalla on mukana FIS-pistelistalla. FIS-pisteet vaikuttavat lähinnä yleisessä ja 20-vuotiaiden sarjoissa kisojen lähtöjärjestykseen. Maastohiihdon kotimaan FIS-kisoissa ei ole FIS-lisenssipakkoa. FIS-lisenssin hinta kolminkertaistuu vuoden vaihteessa 75 euroon. Joulukuussa liiton toimistolla ei ole kukaan hoitamassa FIS-lisenssiasioita, joten FIS-lisenssi kannattaa hankkia marraskuun aikana. Sen hankinta hoituu tilaamalla liiton toimistosta lasku ja tämän lisäksi tulee allekirjoittaa FIS-julistus. Lisätietoa asiasta: http://www.hiihtoliitto.fi/lisenssit_ja_skipassit/fis-lisenssi_ja_sen_julistus/