14.3.2008← Takaisin

Lisää valmentajan paikkoja auki Suomen Hiihtoliitossa

Mäkihypyn päävalmentajan lisäksi Hiihtoliittoon haetaan myös muita mäki-yhdistetyn valmentajia.

Parhaillaan Slovenian Planicassa käytävien mäkihypyn finaalikilpailujen ohella Suomen Hiihtoliitossa eletään mielenkiintoisia hetkiä myös valmentajavalintojen suhteen. Tänään on päätetty, että haettavaksi tulevat mäkihypyn päävalmentajan paikan ohella myös mäkihypyn kakkosvalmentajan sekä yhdistetyn päävalmentajan ja kakkosvalmentajan paikat.

”Lajiryhmämme kaikkien valmentajien sopimukset ovat mallia 2+2. Nyt ensimmäinen kaksivuotiskausi on ohi ja neuvottelut asianomaisten kanssa on käyty,” kertoo mäen ja yhdistetyn lajijohtaja Janne Marvaila Planicasta.

”Mäkihypyn kakkosvalmentajan Janne Väätäisen kanssa olemme tulleet siihen tulokseen, että hänen olemassa olevalle sopimukselleen ei haeta jatkoa puolin eikä toisin. Olemme lisäksi päättäneet, ettemme käytä yhdistetyn päävalmentajan Jouko Karjalaisen, emmekä kakkosvalmentajan Kimmo Savolaisen sopimukseen sisältyvää optiota. Kaikki nämä paikat pistetään hakuun. Hakuaika päättyy 11. huhtikuuta,” Marvaila jatkaa.