16.1.2017← Takaisin

Leikkimällä ja temppuilemalla uutta näkökulmaa hiihtämiseen

Suomen Hiihtoliiton ja Suomen Ampumahiihtoliiton Lasten Lumipäivät -kiertue saapuu Hämeenlinnaan Ahveniston moottoriradalle torstaina ja perjantaina. Päivällä tapahtuma-alueella vierailevat paikallisten alakoulujen oppilaat ja torstai-iltana alueella on kaikille avoin koko perheen tutustumistapahtuma.

Lasten Lumipäivillä liikutaan lumella erilaisten innostavien rastien kautta. Rasteina Hämeenlinnassa ovat suksicrossi, erilaiset lumipelit, mäkihyppy sekä ampumahiihdon tarkkuuspisteet. Ilta-tapahtumassa on myös mahdollisuus testata ampumahiihdon ekoaseita.

”Paikkakuntamme slogan on ”leiki lumella”, ja se on ajatus, jota haluamme välittää. Lasten Lumipäivillä saa hyvän kuvan siitä, että lumella voi tehdä paljon erilaisia asioita, eikä kyse ole vain hikihiihdosta”, Hämeenlinnan tapahtuman vastuuhenkilö Laura Kaukokari kertoo.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Hämeenlinnan Hiihtoseura ja Ahveniston Ampumahiihtäjät. Lisäksi tapahtumassa ovat mukana Ammattiopisto Tavastian lähihoitajaopiskelijat ja Lasten Liikunnan Tuki ry.

”Meillä on iso joukko järjestämässä tapahtumaa, mikä on todella hienoa. Näin saamme samalla myös laajemmin koko paikkakunnan tapahtumaan mukaan”, Kaukokari kertoo.

Lasten Lumipäivät Hämeenlinna 19.–20.1. Ahveniston moottorirata
- Hämeenlinnan Hiihtoseura, Ahveniston Ampumahiihtäjät
- Koko perheen avoin iltatapahtuma torstaina 19.1. kello 18–20
- Iltatapahtumaan omat sukset mukaan, paikalla ei ole suksien lainausta!

Lasten Lumipäivät -kiertue jatkuu Hämeenlinnan jälkeen Tampereella. Katso koko kiertueaikataulu täältä.

Kuva: Joel Nykter