25.6.2008← Takaisin

Kairest Oy jatkaa Hopeasomman pääyhteistyökumppanina vuoteen 2011 saakka

Tänään 25.6 on allekirjoitettu Hiihtoliiton ja Kairest Oy:n kanssa yhteistyösopimus, jolla turvataan nuorten maastohiihdon kilpailujärjestelmän, Hopeasomman, toimintamahdollisuudet vuoteen 2011 saakka.

Kairest Oy:n kolmivuotinen yhteistyösopimus, vuoteen 2011 saakka, turvaa maastohiihdon Hopeasompa -kilpailujärjestelmän pyörittämisen ja kehittämisen. Hopeasompa on maastohiihdon suurin kilpailutapahtuma ja -järjestelmä 13-16 vuotiaille nuorille. Samalla Hopeasompa on ensimmäinen SM kisa-arvon omaava taso 16 vuotiaille.

Kairestin toimitusjohtajan Seppo Ruotsalaisen mukaan on tärkeää, että nuorten urheilu- ja kilpailumahdollisuuksia tuetaan. Hopeasomman kilpailijoista ja järjestelmässä kisailevista ei kukaan käytä suoraan Kairestin palveluja ja tuotteita. Ehkäpä nämä tulevaisuuden aikuiset muistavat yrityksen sitten, kun tekevät omia päätöksiä muutaman vuoden kuluttua, kertoo Seppo yhteistyösopimuksen allekirjoituksen yhteydessä.

Kairest on henkilövuokraukseen ja tilaisuusjärjestelyihin erikoistunut yritys. Työntekijöitä Kairest -järjestelmässä on lähes 2000 henkilöä.

Nuorten kilpailutoiminnan tukemiseen ja kehittämiseen satsataan Hiihtoliitossa merkittävästi. Yhteistyökumppaneina Intersport ja Kairest ovat jo muutaman vuoden olleet tukemassa Hopeasompa-toimintaa, jonka kehitystoimet on nyt turvattu kolmeksi vuodeksi eteenpäin. Hopeasompa -voittajat ovat mahdollisesti tulevaisuuden huippu-urheilijoita ja heitä ei ole koskaan liikaa. Intersportin ja Kairestin kumppanuudet ovat hyvä esimerkki siitä, että nuoriin kannattaa satsata, tuumii Hiihtoliiton toimitusjohtaja Jari Piirainen sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa

Vuoden 2008 loppukilpailut hiihdettiin Lapinlahdella. Seuraava loppukilpailupaikka on Teuvalla, keväällä 2009, jossa jo valmistaudutaan täydellä teholla organisoimaan kilpailua. Tapahtumaan osallistuu yli 1000 nuorta hiihtäjää, jotka on karsittu aluekilpailuissa. Kaikkinensa tapahtumaan osallistuu yli 4000-5000 henkilöä, kun nuorten vanhemmat, valmentajat ja järjestelyorganisaatio lasketaan mukaan.

Hopeasompa-järjestelmän kaksi pääyhteistyökumppania vuoteen 2011 saakka maastohiihdon osalta ovat Kairest ja Intersport.

Kairestin kanssa solmittu yhteistyösopimus sisältää myös muita yhteistyömuotoja ja -mahdollisuuksia Hiihtoliiton maastohiihdon nuoriso- ja harrastehiihdossa.

Linkit: Kairest ja Intersport