10.1.2006← Takaisin

Jukka Rajala otti voiton suurpujottelun Euroopan cupissa

Suomen Jukka Rajala otti komean voiton suurpujottelun Eurooppa-cupin kilpailussa Itävallan Hinterstoderissa tiistaina.

Voiton hän jakoi isäntämaan Patrick Bechterin kanssa, miehen joka viime viikonloppuna oli suurpujottelun maailmancupissa Adelbodenissa kahdeksas. Kisassa oli mukana muitakin maailmancupmiehiä, mm. USA:n Dane Spencer yhdeksäntenä.

- Se oli hieno suoritus. Jukan kunto on selvästi nousussa. Harmi, että suurpujottelun maailmancupissa ei enää ole kilpailuja ennen Torinoa, jotta mies pääsisi vielä näyttämään tasoaan niissäkin kisoissa. Eurooppa-cupin taso on alppihiihdossa joka tapauksessa niin korkea, että tämän pitäisi riittää näytöksi, arvioi Suomen Hiihtoliiton alppilajien lajijohtaja Janne Leskinen tyytyväisenä siitä, että jälleen saatiin suomalainen mieslaskija EC-cupin korkeimmalle palkintopallille.
- Tätä ei ole nähtykään sitten Sami Uotilan ja Mika Marilan suoritusten, muisteli Leskinen.

Jukka Rajalai tse hyrisi tyytyväisyydestä kilpailun jälkeen.
- Jo oli aikakin. Kyllä nyt putosi apina harteilta. Eka lasku oli sellainen perusveto, oli kohtia, joissa olisi voinut mennä vielä paremminkin. Toisessa laskussa oli vähän ongelmia, enkä olisi uskonut että se meni niin hyvin. Hienoa, että tulosta tulee, vaikkei tuntuma laskemiseen edes ollut paras mahdollinen, kertoi Rajala.
- Huomenna lähdetään tykittämään täysillä pujotteluun. Toivottavasti Jouni Kaitalan polvi on niin hyvässä kunnossa, että hänkin pääsee starttaamaan, Rajala toivoi.

Tulokset:
Alppihiihdon Eurooppa-cup, suurpujottelu, Hinterstoder AUT 10.1.2006
1. Jukka Rajala (1.12,47 - 1.18,14) 2.30,61, 2. Patrick Bechter AUT (1.11.99 - 1.18,62) 2.30,61, 3. Florian Eisath ITA (1.12,66 - 1.18,25) 2.30,91, 4. Peter Struger AUT (1.12,85 - 1.18,09) 2.30,94, 5. Mirko Deflorian ITA (1.13,05 - 1.17,91) 2.30,96, 6. Hannes Brenner AUT (1.12,66 - 1.18,77) 2.31,43.

Kisan tulokset: http://www.fis-ski.com/