8.11.2008← Takaisin

Jaakko Holkeri jatkaa Suomen Hiihtoliiton puheenjohtajana

Varatuomari Jaakko Holkeri äänestettiin Suomen Hiihtoliiton puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle Tampereella pidetyssä liittovaltuuston kokouksessa.

Vuodesta 2005 Hiihtoliittoa johtanut Holkeri voitti 19 äänellä vastaehdokkaana olleen vuorineuvos Matti Sundbergin, joka sai 18 ääntä. Matti Sundberg on vuoden 2008 alusta ollut Suomen Hiihtoliiton johtokunnan jäsen.

Suomen Hiihtoliiton liittojohtokuntaan erovuoroisteen tilalle kaudelle 2009-2010 valittiin alppilajien edustajaksi edelleen Tatu Lehmuskallio. Maastohiihdon edustajiksi valittiin Sauli Pitkänen (Kuusamo) ja Ari Nurminen (Valkeakoski), jotka molemmat ovat uusia. Myös mäki-yhdistetyn edustajana valittu Mauri Haataja (Rovaniemi) on uusi. Lajien ehdokkaista päättävät lajien seurakokoukset lajien johtosääntöjen mukaisesti.

Liittovaltuusto hyväksyi Suomen Hiihtoliitolle vuodelle 2009 talousarvion, jonka loppusumma on 5 450 000 euroa. Talousarviossa on ylijäämää 315 000 euroa. Mikäli liiton johtokunnan perjantaina hyväksymien organisaation muutosten johdosta tarvitaan talousarvioon tarkennuksia, ne käsitellään liittovaltuuston kevätkokouksessa toukokuussa Jyväskylässä. Liittovaltuuston Tampereella hyväksymässä talousarviossa ei ole mukana alppilajeja, jotka lokakuussa järjestäytyivät omaksi yhdistyksekseen.