27.2.2013← Takaisin

Hopeasompa-mestaruudet ratkotaan viikonloppuna Äänekoskella

Äänekoskella 2. - 3.3. käytäviin valtakunnallisiin Hopeasompa-loppukilpailuihin on ilmoittanut yksilölajeihin 825 nuorta hiihtäjää ja viestikilpailuihin 180 kolmihenkistä joukkuetta. Jos poisjääntejä ei tule, hiihdetään Äänekoskella kahden päivän aikana noin 5500 kilometriä. Tämä riittäisi viisi kertaa Suomen päästä päähän ja rapiat päälle.

Sarjoittain osallistujamäärät jakautuvat näin:
M13 118 osallistujaa
M14 107 osallistujaa
M15 105 osallistujaa
M16 101 osallistujaa
N13   98 osallistujaa
N14 129 osallistujaa
N15   86 osallistujaa
N16   81 osallistujaa

M14 viesti 48 joukkuetta
M16 viesti 40 joukkuetta
N14 viesti 52 joukkuetta
N16 viesti 40 joukkuetta

Suurimmat osallistujamäärät ovat ilmoittaneet Leppävirran Viri Pohjois-Savosta - 17 hiihtäjää henkilökohtaisiin lajeihin ja viisi viestijoukkuetta, sekä Vehkalahden Veikot Kymenlaaksosta - 15 urheilijaa henkilökohtaisiin lajeihin ja kuusi joukkuetta. Lähellä ovat myös Mikkelin Hiihtäjät (15 henk. koht. ja viisi joukkuetta) sekä Imatran Urheilijat (15 henk. koht. ja neljä joukkuetta).

Hopeasomman loppukilpailuja kuvataan myös televisioon. Maastohiihto on yksi 12-osaisen nuorisourheiluun keskittyvän makasiiniohjelma Junioriliigan lajeista. Junioriliigan maastohiihtoa käsittelevä ohjelma esitetään MTV3-kanavalla 6. päivä huhtikuuta tänä keväänä. Ohjelmaa kuvataan muun muassa Hopeasompa-kisoissa, josta tarkoituksena on liittää jokaisesta kisasta 7 – 8 minuutin parhaat palat -kooste tunnin mittaiseen lähetykseen.

Hopeasomman kisasivut: http://intra.aanekoski.fi/hopeasompa2013/

Uuden Hopeasompa-pipon voi hankkia täältä.