11.3.2013← Takaisin

Hiihtoliitto vastaa mäkihypyn ja yhdistetyn toiminnasta

Mäkihypyn ja yhdistetyn toiminta siirtyi vuoden 2013 alussa Hiihtoliiton alaisuuteen. Entinen lajiliitto Finnjumping on olemassa enää paperilla siirtymäkauden ajan kunnes talous on saatettu tasapainoon, sen jälkeen yhdistys lakkaa toimimista. Kaikki päätöksenteko on jo siirtynyt Hiihtoliitolle tämän vuoden alusta alkaen.

Vuoden 2013 alusta mäkihypyn ja yhdistetyn toiminta siirtyi Suomen Hiihtoliiton (SHL) alaisuuteen. Mäkihypyllä ja yhdistetyllä on oma Suomen Hiihtoliiton alainen yksikkö. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lajiliitto Finnjumping lakkaa olemasta, kunhan sen talousasiat on saatu järjestykseen.

Uusia sponsorisopimuksia tai hankintoja Finnjumping ry ei enää tee. Kaikki vuoden 2013 alusta tehdyt toimenpiteet ja sopimukset ovat Hiihtoliiton päätännässä.
    - Käytännössä mäkihypyn ja yhdistetyn asioista vastaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala, joka puolestaan vastaa Hiihtoliiton puheenjohtajalle sekä viime kädessä johtokunnalle, Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Matti Sundberg kertoo.

Toisin sanoen kaikki mäkihypyn ja yhdistetyn toimintaa koskevat päätökset tehdään Hiihtoliitossa. Tämä koskee niin urheilullisia, henkilöstöä kuin budjettiakin koskevia päätöksiä.
    Toiminnan siirtyminen Finnjumpigilta Hiihtoliitolle ei tuonut muutoksia voimassaoleviin yhteistyökumppanisopimuksiin, ne jatkuvat sovitusti. Laskut osoitetaan kuitenkin Suomen Hiihtoliitto ry:n Mäki-yh:n yksikölle.