3.12.2008← Takaisin

Hiihtolajien edustajat jälleen hyvin edustettuina Pro Urheilu -tunnustuksia jaettaessa

Kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin jakoi keskiviikkona Helsingissä tämänvuotiset Pro Urheilu - tunnustukset. Hiihtolajien edustajia palkituista olivat kelkkahiihtäjä Kari Joki-Erkkilä, yhdistetyn hiihtäjä Paavo Korhonen, hiihtäjä Jorma Kortelainen, hiihtäjä Teuvo Laukkanen ja mäkihyppääjä Jouko Törmänen.

Pro Urheilu -tunnustuspalkinnon myöntää opetusministeriö ja se annetaan merkittävästä urheilu-urasta tai huomattavasta urheilusaavutuksesta. Palkinnot ovat suuruudeltaan 20 000 euroa. Niitä on jaettu vuodesta 2000 alkaen. Tänä vuonna palkinnon sai yhteensä 11 urheilijaa.

Seitsemättä kertaa jaetut, kuvanveistäjä Nora Tapperin suunnittelemat, Pro Urheilu -mitalit jaettiin lisäksi kahdeksalle suomalaiselle urheilijalle tai urheilussa muuten keskeisesti vaikuttaneelle henkilölle. Mitalin sai mm. Hiihtoliiton johtokunnassa toiminut monipuolinen urheiluvaikuttaja, professori Paavo Komi.