21.9.2008← Takaisin

Harri Ollille mestaruus Puijolta

Pyörivä tuuli kiusasi yleisen sarjan kilpailijoita, mutta nuorten kilpailu tarjosi savolaisyleisölle uuden mäkiennätyksen.

Kuopiossa hypättiin mäkihypyn henkilökohtaisista Suomen mestaruuksista aurinkoisessa syyssäässä. Urakan aloittivat aamulla alle 18-vuotiaat nuoret miehet, jotka onnistuivat järjestämään savolaisyleisölle näyttävän kilpailun. Parhaista hypyistä molemmilla kierroksilla vastasi Paimion Urheilijoiden Ossi-Pekka Valta, joka leiskautti toisellaan Puijon HS100-mäen uudeksi mäkiennätykseksi 105 metriä. Hopealle hyppäsi Kuusamon Eräveikkojen Antti Määttä ja pronssia sai 14-vuotissyntymäpäivänään Ounasvaaran Sami Saapunki.

Aikuisten kilpailu hypättiin suurmäestä aamupäivällä. Ensimmäiseltä kierrokselta lähdettiin tauolle jännittävässä tilanteessa, sillä Matti Hautamäki hyppäsi 129,5 ja Harri Olli 129 metriä. Eroa miesten välillä oli vain 0,4 pistettä Ollin hyväksi. Tuulen suunnan nopeat vaihdokset toivat kuitenkin vaihdoksia myös tuloslistalle; Harri Olli varmisti kultamitalin 112,5 metrin hypyllä, mutta Hautamäki putosi kotiyleisön harmiksi 6:nneksi hypättyään 85 metriä. Hopea ja pronssi matkasivat Lahteen, kun Kalle Keituri (122, 105,5 m) hyppäsi toiseksi ja Tami Kiuru (118, 122,5 m) kolmanneksi.

Harri Olli kertoi tunnelman olevan mukava kilpailun jälkeen.

- Lahdessa olen käynyt hyppäämässä. Myös armeijan kertausharjoituksissa tuli käytyä, kuvaili Olli viime aikojen puuhiaan maajoukkueringin ulkopuolella. Maajoukkuepaikka kuitenkin kiinnostaisi.

- Totta kai olen käytettävissä, jos mahdollisuus tulee, vakuutti Olli, ja kertoi myös olleensa yhteyksissä päävalmentaja Janne Väätäisen kanssa harjoitteluunsa liittyen.

Tulokset: www.puijonhiihtoseura.fi

Katariina Karjalainen