9.10.2005← Takaisin

Fortum Suomen alppihiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppani

Fortum on yksi Suomen alppihiihtomaajoukkueen sekä Levillä maaliskuussa pidettävän maailmancupin osakilpailun pääyhteistyökumppaneista. Maajoukkueen pääyhteistyökumppanuus kattaa seuraavat kolme kautta.

Alppihiihtomaajoukkue ja Levin maailmancup 2006 ovat osa Fortumin laajempaa sponsorointiohjelmaa, jonka muut kohteet julkistetaan myöhemmin. Ohjelma kattaa huippu-urheilun lisäksi kulttuurin, nuoriso- ja vammaisurheilun sekä ympäristö- ja lapsijärjestöjen työn tukemista Pohjoismaissa ja muualla Itämeren alueella.

Alppihiihto on arvostetuimpia ja seuratuimpia urheilulajeja Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Suomalaisten urheilijoiden viime vuosien hyvä menestys ja maailmancupin osakilpailun saaminen Suomeen ovat lisänneet lajin huomioarvoa. Fortum tulee olemaan näkyvästi esillä erityisesti Levin maailmancupissa 10.- 11.3.2006.

Yhteistyösopimus koskee alppihiihdon maailmancup- ja Eurooppa-cupjoukkueita. Maailmancupjoukkueiden päävalmentajina toimivat Christian Leitner ja Michael Bont.

"Olemme hioneet yhteistyömallia kevättalvesta lähtien, ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Alppihiihdossa on paljon energiaa, joka vetoaa sekä kansainväliseen yleisöön että omien supertähtiemme myötä myös kaikkiin suomalaisiin. Tämä on tärkeä osa brändistrategiaamme", sanoo Fortumin brändijohtaja Susanna Serlachius-Pressler.

"Alppihiihdolle on tärkeää solmia sellaisia yhteistyökumppanuuksia, joissa tekeminen on kokonaisvaltaista kattaen huippu-urheilun, nuorisotyön sekä kilpailutapahtumat. Fortumin ja alppihiihdon yhteistyössä lähtötilanne on erittäin hedelmällinen kummallekin osapuolelle. Lisäksi Fortum ja alppihiihto ovat kummatkin viime vuosina menestyneet omassa lajissaan ensiluokkaisesti! ", sanoo alppilajien lajijohtaja Janne Leskinen