29.9.2009← Takaisin

Fonectasta Suomen Hiihtoliiton pääyhteistyökumppani

Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja maastohiihdon A-maajoukkueet saivat uuden merkittävän yhteistyökumppanin. Sopimus julkaistiin tiistaina 29. syyskuuta Helsingissä.

Suomen Hiihtoliitto on tehnyt yhteystieto- ja mediayhtiö Fonecta Oy:n kanssa taloudellisesti merkittävän yhteistyösopimuksen. Fonectasta tulee 2+2-vuotisella sopimuksella mäkimaajoukkueen pääyhteistyökumppani ja merkittävä yhteistyökumppani maastohiihtoon.
Fonecta on ainoa Hiihtoliiton kumppani, joka on mukana sekä maastohiihdossa että mäkihypyssä.

Hiihtourheilu on vahvassa nousussa ja kiinnostus sitä kohtaan kasvussa. Kilpailu Olympiajoukkuepaikoista Vancouveriin tulee olemaan erittäin tiukka.

”Fonectassa osataan urheilumarkkinointi ja brändin rakentaminen, ja tämä sopimus vahvistaa hiihtourheilun kiinnostavuutta yhteistyökumppanina. Mäkimaajoukkue saa sopimuksesta taloudelleen tärkeän perustan, joka luo edellytyksiä loppuvuoden harjoitussuunnitelman toteuttamiselle ja Vancouverin olympiakisoihin valmistautumiseen. Hiihdon puolella Fonecta on jo aiemmin toiminut yhteistyössä Virpi Kuitusen kanssa, ja uusi sopimus vahventaa Fonectan roolia maastohiihdossa”, toteaa Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Juha Viertola.

”Uusia yhteistyökumppaneita on kuitenkin tarve saada mukaan, erityisesti mäkimaajoukkueelle. Sopimus luo Hiihtoliiton talouden suunnalle kääntöpisteen, josta Hiihtoliiton taloutta rakennetaan kestävämmälle pohjalle tulevaisuuteen”, Viertola jatkaa.

”Fonectan yhteistyöhön Hiihtoliiton kanssa on rationaaliset ja idealistiset syyt. Rationaaliset syyt lähtevät Fonectan toiminnasta. Fonectan palveluita ja media-ratkaisuja käyttää 3,5 miljoonaa suomalaista kuluttajaa ja noin 110 000 yritystä. Fonectan kautta etsitään tietoja yli kaksi miljoonaa kertaa päivässä. Brändimme pitää olla esillä lajeissa, jotka tavoittavat suuria massoja. Mäkihyppy ja hiihto ovat Suomen suosituimpia lajeja, ja ne yhdistyvät oikealla tavalla Fonectan liiketoimintaan ja edesauttavat bränditavoitteitamme”, kertoo Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

”Idealistisesti ajateltuna hiihto ja mäkihyppy ovat osa suomalaista kansallisomaisuutta ja identiteettiä. Etenkin hiihto on kokenut liikuntamuotona uuden tulemisen ja harrastajamäärät ovat kasvussa. Fonecta haluaa olla saattamassa hiihtoa nousukiitoon”, Vuori jatkaa.

Yhteistyösopimus sisältää myös erityisurheilijabonuksen, jos urheilija voittaa lajinsa maailmancupin kokonaiskilpailun.