A-lehdet mäkihyppymaajoukkueen tukijaksi
Suomen Hiihtoliitto ry ja A-lehdet Oy ovat solmineet laajan markkinointi- ja yhteistyösopimuksen Hiihtoliiton mäkimaajoukkueen kanssa.
Mäkihyppy on yksi seuratuimmista suomalaisista urheilulajeista. Tänä keväänä julkistetun tutkimuksen* mukaan 69 prosenttia suomalaisista ilmoitti olevansa kiinnostunut juuri mäkihyppymaajoukkueesta. Edelle suosiossa pääsee vain Suomen Olympiajoukkue.
”A-lehtien kanssa tehty sopimus on uudenlainen avaus Hiihtoliitolle. Uskon tämän yhteistyön tuovan näkyvyyttä ja hyötyä koko hiihtourheilulle, sen yhteistyökumppaneille ja Hiihtoliiton jäsenistölle”, kertoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Juha Viertola. ”Yhteistyö keskittyy A-lehdissä erityisesti Urheilulehteen ja Hiihtoliitossa mäkimaajoukkueeseen”, Viertola jatkaa.
”A-lehtien näkökulmasta yhteistyön tavoitteena on parantaa Urheilulehti-brändin tunnettuutta ja olla läsnä lajissa, joka on Urheilulehden yksi suurimmista aihealueista. Mäkihyppy ja maajoukkueen hyppääjät ovat Suomessa erittäin seurattuja niin lajina kuin henkilöinäkin. Tulossa on myös talviolympialaisvuosi, joissa uskon suomalaisten mäkihyppääjien” kertoo A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen.
*Sponsor Insight 2009
Urheilulehden seuraamia lajeja ovat mäkihypyn lisäksi mm. jääkiekko, jalkapallo, formula 1, yleisurheilu, hiihto, alppilajit, koripallo, pesäpallo ja tennis. Lehden lukijamäärä on 113 000 (KMT 2008).Urheilulehteä julkaisee A-lehdet Oy, jonka muita julkaisuja ovat Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Jade, Kauneus & Terveys, Koko perheen terveys, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Soundi, Tuulilasi, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto, ApuRistikot. Image Kustannus Oy julkaisee Imagea, Mondoa ja Viini-lehteä.