6.6.2007← Takaisin

Puntila eroaa ADT:n puheenjohtajan tehtävästä

Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n puheenjohtaja varatuomari Olli Puntila eroaa tehtävästään. Syyksi Puntila ilmoittaa ADT:n uuden pääsihteerin valinnan ja siihen liittyneet erimielisyydet.

"Mielestäni pääsihteerin tehtävän täyttämisessä opetusministeriö ei halunnut huomioida urheilukentän näkemyksiä, vaan yksipuolisesti ajoi oman ehdokkaansa pääsihteeriksi", Puntila kiteyttää.

Puntilan mukaan yksi hallituksen tärkeimmistä strategisista päätöksistä on pääsihteerin valinta. Hän ei koe voivansa toimia hallituksessa, jossa puheenjohtajan ja hallitusten muiden jäsenten näkemykset eroavat niin radikaalisti toisistaan pääsihteerin keskeisempien tehtävien, ominaisuuksien ja tulevaisuuden strategioiden osalta.

"Antidopingtyön kehitys näiden viiden vuoden aikana on ollut erinomaista. Suomesta on tullut yksi antidopingtyön kärkimaita maailmassa. Toivotan Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:lle menestystä sen tärkeässä tehtävässä puhtaan urheilun puolesta."

Puntila on toiminut ADT:n hallituksen puheenjohtajana yhdistyksen perustamisesta marraskuusta 2001 lähtien. Aikaisemmin Puntila toimi 10 vuotta Liikuntalääketieteen ja testaustoiminnan edistämisyhdistys Liite ry:n yhteydessä toimineen Suomen Antidoping -toimikunnan varapuheenjohtajana. Puntila edusti ADT:n hallituksessa Suomen Olympiakomiteaa.