14.11.2005← Takaisin

Maksurengas pyörii jälleen

Viime vuosikymmenen alussa käynnistetty "Maksurengas" jatkaa toimintaansa myös tulevana talvena.  Kyseessähän on helsinkiläisen Pekka Palosuon ideoima ja pyörittämä systeemi, jolla siihen osallistuvat seurat säästävät työtään sekä pankki- ja kirjanpitokuluja.  Idea on, että renkaaseen liittyneet seurat eivät kilpailukauden aikana maksa toisilleen kilpailujen osallistumismaksuja, vaan kauden päättyessä nämä selvitetään eräänlaisella clearing-laskennalla.  Rahallinen tulos on kauden päätyttyä sama kuin normaalisti, mutta maksutapahtumia tulee kullekin seuralle vain yksi, kun niitä muuten voisi olla jopa satoja.

Viime talvena renkaassa oli mukana sataviisi seuraa, käsiteltyjä kilpailuja noin satakolmekymmentä, 'kuviteltua rahaa' kiersi yli kuusikymmentätuhatta euroa ja 'kuviteltuja maksutapahtumia' maksu ja vastaanotto erikseen laskettuina yli kolmetuhattaviisisataa.

Renkaaseen pääsee mukaan jokainen sen toimintaehdot hyväksyvä hiihtoseura.  'Jäsenmaksu' on viisi euroa talvelta, jolla katetaan mm. postikuluja.  Renkaan toimintaa on esitelty http://www.pakilanveto.fi/Maksurengas.html .Sieltä löytyy myös sähköinen liittymislomake.