8.2.2009← Takaisin

Yhdistetyn MM-joukkuetta täydennettiin, Julia Kykkäen tekee mäkihistoriaa

Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja yhdistetyn valiokunta on tänään täydentänyt yhdistetyn MM-joukkuetta.Valituksi tuli suomalaisista nuorten MM-kisoissa parhaiten menestynyt Jim Härtull. Naisten mäkihyppyyn nimettiin Julia Kykkänen.

Ehdolla olleista Härtullilla on eniten pisteitä myös yhdistetyn B-maailmancupin kilpailuista. Härtull on 18-vuotias ja edustaa Vörå IF:ää. Kotiin jääväksi varamieheksi nimettiin äskettäin yhdistetyn SM-kisoissa pronssia ottanut Jyväskylän Hiihtoseuran Ville Tuppurainen, 20.

Jo aikaisemmin Liberecin MM-kisojen yhdistettyyn oli nimetty: Lauri Asikainen, Kuusamon Erä-Veikot, Anssi Koivuranta, Kuusamon Erä-Veikot, Janne Ryynänen, Ounasvaaran Hiihtoseura ja Jaakko Tallus, Lieksan Hiihtoseura.

Liberecin naisten mäkihyppyyn valittiin Lahden Hiihtoseuran Julia Kykkänen, 14. Naisten mäkihyppy on aikuisten MM-kisojen ohjelmassa nyt ensimmäistä kertaa. Julia Kykkänen on osallistunut nuorten MM-kisoihin jo kaksi kertaa. Juuri päättyneissä nuorten MM-kisoissa hän sijoittui 22:ksi. Continental-cupin kilpailuissa Puolan Zakopanessa lauantaina hänen sijoituksensa oli 25:s.