www.vuokattisport.fiwww.vuokattisport.fi

Vuokatti

Tiedote 11.1.2021

Nuorten SM-hiihdot siirtyvät koronatilanteen vuoksi
Vuokatissa 15 - 17.tammikuuta pidettäväksi aiotut nuorten SM-hiihdot on päätetty siirtää Kainuun nopeasti heikentyneen koronatilanteen vuoksi. Kisaorganisaatio päätöksen teki kuultuaan Kainuun soten arvion koronatilanteesta.
”Meille asia on selkeä, ja ainoa vastuullinen ratkaisu on siirtää kisoja. Ne pidetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana, mutta tietysti harmittaa erityisesti nuorten urheilijoiden puolesta”, toteaa Vuokatti Sportin toimitusjohtaja Veikko Halonen.
Kisa olisi järjestetty ilman yleisöä, urheilijoiden pikatestausten ja muiden tarkkojen menettelyohjeiden avulla.
”Kainuussa jouduttaneen päättämään lähipäivinä uusista rajoituksista, sillä olemme jo ylittäneet kiihtymisvaiheen kriteerit. Vaikka tiedämme syksyn kokemuksesta, että ns. urheilijakupla voidaan onnistuneesti toteuttaa, emme voi suositella ison tapahtuman järjestämistä, vaikka virallista määräystä asiasta ei olisikaan. Kuluneella viikolla Vuokattiin harjoittelemaan saapuneista urheilijoista on testattu yli 100 henkilöä ilman positiivisia testituloksia, joten myös massatestaus on osoittautunut toimivaksi, kertoo pandemiapäällikkö Olli-Pekka Koukkari Kainuun sotesta.
Kisajärjestäjät huolehtivat peruutuksista
Vuokatin kisaorganisaatio ilmoittaa, että majoitusvarausten peruutuksista ja maksujen palautuksista huolehditaan osallistujien puolesta, joten yhteydenotto järjestäjiin ei ole tarpeen. Ilmoitathan tilinumerosi koronatestimaksun palautusta varten.

Lisätietoja:
Veikko Halonen, Vuokatin Sport  tj (0400 689 250)
Olli-Pekka Koukkari, Kainuun soten pandemiapäällikkö (044 797 4668)

Kuva: Heidi Lehikoinen (Scandinavia Cup Vuokatti 2019)