6.10.2006← Takaisin

Yhdistetyn maajoukkue etuajassa kotiin Ranskan leiriltä - seuraava leiri Lahdessa

Huono lumitilanne ajoi Suomen yhdistetyn A-maajoukkueen kotiin Ranskan leiriltä pari päivää suunniteltua aikaisemmin.

- Jäätikkö huononi ihan mustaksi. Uutta lunta Tignesiin ei tullut, vaikka sitä jatkuvasti säätiedotteissa luvattiin, kuvaili yhdistetyn maajoukkueen toinen valmentaja Kimmo Savolainen.
    - Ei ollut mitään syytä jäädä odottelemaan, kun saimme kuitenkin pari hiihtopäivää ja takana oli onnistunut mäkileiri Courchevelissa, hän jatkoi joukkueen palattua Suomeen.
    - Hyppypuoli näyttäisi olevan hyvällä mallilla. Suomalaiset eivät kesän aikana kilpailleet FIS kesä GP:n kilpailussa, mutta pääsimme Courchevelissa vähän mittaamaan tasoammekin, kun paikalle tuli meidän ja Ranskan lisäksi harjoittelemaan myös Sveitsin maajoukkue (Andreas ja Sepp Hurschler, Ronny Heer, Ivan Rieder, Jan Schmied - kaikki viime kauden maailmancupissa 30 parhaan joukossa). Leirikilpailussa Jaakko Tallus oli pienellä erolla toinen Ranskan Jason Lamy Chappus´n (viime kauden maailmancupin viides) jälkeen, Anssi Koivuranta kolmas ja Janne Ryynänen viides. Muutkin suomalaiset hyppäsivät varsin hyvin, summasi Savolainen.

Lumen puutteen ohella yhdistetyn A-maajoukkueelle on tuottanut huolta syksyinen terveystilanne. Hannu Manninen sai juuri ennen leirille lähtöä flunssan ja silmätulehduksen ja joutui jäämään pois matkasta.
    - Leirin aikana Jouni Kaitainen joutui pitämään kolme päivää huilia flunssan vuoksi ja muillakin on ollut vähän oireita, Savolainen kertoi.

- Nyt tilanne kuitenkin näyttä jo paremmalta. Aloitamme seuraavan leirin ensi viikon perjantaina Lahdessa. Hannu Manninenkin on jo toipunut ja hänen tarkoituksenaan on mennä Lahteen hyppäämään jo ennen muita, keskiviikosta lähtien.