27.4.2005← Takaisin

Vuokatin Urheiluopistolle uusi hallitus ja edustajisto

Pankinjohtaja Matti Louekoski jatkaa Vuokatin Urheiluopiston hallituksen puheenjohtajana. Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin ministeri Paula Lehtomäki ja kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström.

Vuokatin Urheiluopiston edustajisto valitsi kevätkokouksessaan 26.4.2005 Urheiluopistoa ylläpitävälle Vuokatin Säätiölle uuden hallituksen 1.5.2005 ja 30.4.2006 väliseksi ajaksi. Uuden hallituksen puheenjohtajaksi valittiin pankinjohtaja Matti Louekoski, joka toimi opiston hallituksen puheenjohtajana myös päättyneellä kaudella. Muiksi jäseniksi valittiin ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Paula Lehtomäki, kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström, Sotkamon kunnanvaltuuston puheenjohtaja Timo Härkönen, liikuntaneuvos Erkki Hulkkonen Kajaanista, Vuokatin Urheiluopiston rehtori Pekka Vähäsöyrinki ja Suomen Hiihtoliiton toimitusjohtaja Jari Piirainen.

Uuden hallituksen koostumus antaa hyvät mahdollisuudet opiston monialaiseen kehittämiseen ja vuosille 2005-2010 laaditun "Kasvun strategian" toteuttamiseen. Hallituksessa on vahva paikallinen, maakunnallinen ja valtakunnallinen edustus, jonka kautta opiston toiminnoissa tulevat näkymään sekä vahva kainuulaisuus että valtakunnankin tason linjaukset kansainvälisyyttä unohtamatta.

Suomen Hiihtoliiton johtokunta valitsi 15.4.2005 opiston uuteen edustajistoon vuosiksi 2006-2007 seuraavat henkilöt. Edustajiston puheenjohtajana toimii Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Jaakko Holkeri (varalla Kari Virranta), muina jäseninä Matti Reinikka (varalla Anne Huotari), Ilkka Tiilikainen (Jouko Törmänen), Tauno Palotie (Tatu Lehmuskallio), Satu Kalajainen (Tuulikki Kemppainen), Roger Turku (Sauli Pitkänen).

Opiston hallinnon asettamisessa on Suomen Hiihtoliiton johtokunnalla Vuokatin Säätiön uusien sääntöjen mukaisesti määräävä rooli johtuen viime vuonna tehdystä muutoksesta, jonka myötä Suomen Hiihtoliitosta tuli Vuokatin Urheiluopistoa hallinnoivan Vuokatin Säätiön ainoa taustayhteisö.