4.5.2016← Takaisin

Vierumäen kick offilla vahvistettiin entisestään hiihtolajien joukkuehenkeä kohti Lahti2017-kisoja

Suomen maastohiihto- ja mäkihyppyjoukkueet sekä yhdistetyn miehet kokoontuivat toukokuun ensimmäisellä viikolla MM-kick off -leirille Vierumäelle. Kolmipäiväisen tapahtuman selkeä teema oli yhtenäisyys.

Lahden pohjoismaisten lajien MM-kisat siintävät 294 päivän päässä. Hiihtolajien joukkueet istuivat kolmen päivän aikana yhteisillä luennoilla muun muassa leiriaikatauluista, unen merkityksestä ja viestinnästä. Lisäksi urheilijat saivat päivitetyt tiedot MM-kisojen järjestelyistä.

Yhteen hiileen puhaltaminen tulee korostumaan matkalla kohti MM-kisoja. Mäkihyppy ja yhdistetty tulevat tekemään yhteistyötä seuraavien kuukausien aikana. Kick offissa pohdittiin myös muita mahdollisia yhteistyökuvioita lajien kesken.

Vierumäen leirin tunnelma oli kaikkiaan positiivinen nimenomaan yhtenäisyyden ansiosta. Hiihtäjien, mäkihyppääjien ja yhdistetyn miesten lisäksi kick offilla olivat mukana myös Suomen Hiihtoliiton ja vajaan 300 päivän päässä häämöttävien Lahden MM-kisojen organisaatiota.

Yhteisestä matkasta kohti MM-kisojan pääsivät nauttimaan myös maajoukkueiden kumppanit. Tiistainen yhteistoiminnallinen tiimikisa keräsi lähes 60-päisen joukon tanssimaan MM-kisatangoa auringonpaisteeseen. Kyseinen tapahtuma vahvisti sitä, että Suomi on yhdessä matkalla kohti MM-kotikisoja. Median edustajat tavattiin leirin päätteeksi keskiviikkona.

Alkuviikon aikana maastohiihtomaajoukkueelle julkistettiin kaksi uutta kumppania, kun Suomen suurin tapahtumatelttojen ja katsomoiden toimittaja  Stopteltat Oy sekä kylmäsumusuihkulaitteita valmistava Amandan Healthcare Oy solmivat yhteistyösopimuksen maastohiihtomaajoukkueen kanssa.

Lue lisää #roadtolahti MM-kick off -leiristä joukkueiden sosiaalisen median kanavista.

KUVA: Leevi Vähälä.

www.hiihtoliitto.fi