5.7.2006← Takaisin

Venäläisen jatkopäätös kypsyi vähitellen

Kati Venäläinen mietti viime kauden jälkeen pitkään hiihtouransa jatkoa, aloitti harjoittelunkin vielä miettiessä. Vähitellen ajatus jatkosta vahvistui, kun töitä tai muutakaan ei oikein ollut. "Ekalla leirillä ajattelin, että ahaa, olen vielä mukana", Venäläinen nauraa. Sprinttihiihtomaajoukkueen toinen naisjäsen sanoo jatkavansa uraa kausi kerrallaan.

Sapporon MM-kisoihin hän keskittyy täysillä, mutta pitempää projektia hän ei tässä vaiheessa enää halua.

Ravitsemustieteen opintoja Kuopion yliopistossa on vielä vuosi jäljellä. Syksyn ja talven opiskelujen jälkeen Venäläinen on taas oudossa tilanteessa, kun kesällä ei ole opintoja rytmittämässä harjoittelulta jäävää aikaa.
"Olen vähän lueskellut roskaromaaneja, tehnyt käsitöitä, yrittänyt järkätä kaappeja ja pessyt ikkunoita", Venäläinen kertoo korvaavasta vapaa-ajan tekemisestään kesällä.

Venäläiselle sprinttihiihtäjien oma valmennusryhmä ja tehostunut toiminta on ollut tervetullutta.
"Ihan mielenkiintoisia uusia juttuja on tullut. Kaverin kanssa tekeminen tuo lisää sprinttijuttuihin, kun niitä on yksin tehnyt. Jos pysyy Kirsin (Perälän, sprinttimaajoukkueen toinen naisjäsen) mukana lähdöissä, hyvä on", Venäläinen kertoo hyvästä vertailupohjasta.