13.3.2006← Takaisin

Valio Viestin finaalit hiihdetään Kalajoella

Kilpahiihtoa ja hauskanpitoa, huutosakkeja ja tietokilpailuja. Niitä on viidensien luokkien valtakunnallinen Valio Viesti, jonka finaalit pidetään tänä vuonna jo kymmenennen kerran. Tällä kertaa finaalien paikka on Kalajoki.

Keskiviikkona 15. maaliskuuta paikkakunnan keskustaan (yläaste, jäähallin ympäristö, urheilukenttä) kokoontuvat 19 koulun joukkueet, jotka on karsittu eri puolilta Suomen niin, että jokaista SHL:n piiriä edustaa yksi koulu. Kunkin koulun joukkueeseen kuuluu kolme tyttöä ja kolme poikaa, useimmilla on lisäksi mukana oma huutosakki, joka osallistuu huutosakkikilpailuun.

Valio Viestin kilpailut aloitetaan avauspäivänä tietokisalla, jonka kysymykset käsittelevät Kalajokea, terveellistä ravintoa ja liikuntaa. Tietokilpailu on sikäli tärkeä, että siinä menestyneet joukkueet voivat saada aikakorjauksen hiihtotulokseensa!

Torstaina 16. maaliskuuta klo 9 lähtien kisataan partiohiihdossa, jonka perusteella joukkueet jaetaan kahteen ryhmään, jotka ratkaisevat paremmuuden A- ja B-finaaleissa.

Huutosakkikilpailu on joka vuosi ollut Valio Viestin iloinen väriläiskä. Parasta huutosakkia etsittäessä Maitoraati arvostaa karnevaalihenkeä, pukeutumista, banderolleja, kannustushuutoja, Fair Play -henkeä, yleistä käyttäytymistä jne. Kokonaisuus ratkaisee.

Kalajoella 15.-16.3. kilpailevat seuraavien koulujen joukkueet:

Ainiovaaran kolu, Ylitornio
Ikosen koulu, Pyhäjärvi
Jauhinkankaan koulu, Oulainen
Komsi-Hirvi-Luoparjärvi, Jalasjärvi
Kuumaniemen koulu, Kemijärvi
Maaningan kirkonkylän koulukeskus/Käärmelahden kulu, Maaninka
Malms skola, Parainen
Nojanmaan koulu, Savonlinna
Nuolialan ala-aste, Pirkkala
Nurmelan koulu, Kinnula
Paltamon kirkonkylän koulu, Paltamo
Pohjankylän ala-aste, Kalajoki
Päiväkummun koulu, Vantaa
Rajamäen koulu, Rajamäki
Reijolan koulu, Pyhäselkä
Tornionmäen koulu, Kouvola
Varilan koulu, Vammala
Villähteen koulu, Nastola
Virasojan koulu, Imatra

Valio Viestin finaalin taustayhteisöt ovat: Valio, Suomen Hiihtoliitto, Koululiikuntaliitto, Kalajoen Junkkarit ja Kalajoen kaupunki.

Lisätietoja Valio Viestistä: http://www.valio.fi/valioviesti/