Valio teki paluun alppihiihtomaailmaan
Suomen alppihiihtomaajoukkue ja Valio ovat solmineet yhteistyösopimuksen kaudelle 2006–2007. Valio on yksi viidestä joukkueen pääyhteistyökumppaneista.
Valiolla on vahva tausta yhteistyöstä huippu-urheilun ja alppihiihdonkin parissa. Ari Vatanen ja maitolasi ovat jääneet kaikille suomalaisille vahvasti mieleen ja Milkkis Team loi vahvaa pohjaa alppihiihdossa. Yhteistyötä Valio onkin tehnyt aina innovatiivisella ja rohkealla tavalla.
– Valio on aina ollut edelläkävijä. Valion tukemiin urheilijoihin on kuulunut lukuisia kansainvälistä menestystä saavuttaneita urheilijoita. Yhteistyötä sekä näkyvyyttä hyödynnettiin jo 90-luvulla erilaisella ja mieleenpainuvalla tavalla, muistelee alppihiihdon lajijohtaja Janne Leskinen.
Valion mukaantulolla on suuri merkitys alppijoukkueille sekä taloudellisesti että markkinoinnillisesti.
– Taloudellisesti yhteistyö antaa yhä paremman rauhan keskittyä olennaiseen eli huippu-urheiluun. Markkinoinnin näkökulmasta yhteistyö on taas osoitus siitä, että alppihiihdon imagoa ja brändiä arvostetaan suomalaisten suuryritysten sisällä, Leskinen jatkaa.
Yhteistyösopimusta ei kuitenkaan ole suunnattu vain huippu-urheiluun, sillä mittava osa rahasta on korvamerkitty myös kenttä- ja nuorisotyöhön.
Alppihiihto ja Valio vaalivat samoja arvoja, myös lajin imago sopii hyvin Valiolle.
– Alppihiihdossa tarvitaan myös niitä ominaisuuksia, jotka Valio kokee omikseen: rohkeutta, iloa, kykyä nopeisiin ratkaisuihin ja osaamista, kiteyttää Valion sponsoroinnista vastaava Marko Kämäräinen.
Valio Oy:n markkinointijohtaja Annikka Hurme muistuttaa myös alppihiihdon ja Suomen maajoukkueen kansainvälisyyden olevan merkittävää.
– Valion tuloista 30 % tulee tätä nykyä muualta kuin Suomesta ja tavoitteenamme on vahvistaa brändi-imagoamme, joten yhteistyömme on sikälikin sopiva. Meitä yhdistää myös omalla tavalla elementti; sekä lumi että maito ovat valkeita, Hurme toteaa.