4.10.2006← Takaisin

Vacon siivittää Suomen alppimaajoukkuetta menestykseen

Suomen miesten, naisten ja nuorten alppimaajoukkue ja Vacon ovat solmineet yhteistyösopimuksen kaudelle 2006-2007.

Vaconista tulee Suomen alppimaajoukkueen virallinen yhteistyökumppani sekä nuorten alppimaajoukkueen ja Tehotytöt-tiimin virallinen pääyhteistyökumppani. Sopimuksen myötä Vacon keskittää merkittävän osan sponsoroinnistaan lajiin, joka istuu luontevasti yhtiön asenne- ja arvomaailmaan. Sopimus tuo Vaconille entistä enemmän näkyvyyttä sen tärkeillä markkina-alueilla Suomessa, Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

”Eri vaihtoehdoista alppimaajoukkue tuntui heti sopivimmalta. Meitä ja alppimaajoukkuettahan yhdistävät monet myönteiset asiat, kuten saumattoman tiimityön ja oikeiden välineiden merkitys lopputulokseen sekä tinkimätön omistautuminen ja vahva tahto viedä huippusuoritus vielä pykälää pitemmälle”, luettelee Vaconin varatoimitusjohtaja Heikki Hiltunen. ”Lisäksi molemmat ovat osoittaneet osaavansa menestyä äärimmäisen pienten marginaalien paineissa”, Hiltunen jatkaa.

Vacon haluaa sopimuksella tukea sekä menestyneitä urheilijoita että nuoria lupaavia alppihiihtäjiä. ”Haluamme tietenkin hyödyntää huippulaskijoidemme aseman alppihiihdon eliitissä, mutta olemme erittäin innoissamme myös tilaisuudesta tarjota tuleville palandereille ja poutiaisille mahdollisuuden menestyä rakastamassaan lajissa”, Hiltunen painottaa.

”Haluamme, että kaikki yhteistyökumppanimme tekevät työtään yhtä motivoituneesti ja pitkäjänteisesti kuin alppihiihtäjämme. Sopimuksen taloudellinen merkitys nuorten joukkueelle on suuri. Sopimus antaa entistä paremmat puitteet työnteolle menestyksen saavuttamiseksi”, kertoo alppihiihdon lajijohtaja Janne Leskinen.

Vacon hyödyntää sopimusurheilijoitaan niin asiakassuhteissaan kuin henkilöstötilaisuuksissakin. ”Meille hyvä ’fiilis’ ja innostavat yhteiset kokemukset ovat tärkeitä asioita. Siksi haluamme tarjota elämyksiä alppimaajoukkueen parissa paitsi asiakkaillemme myös omalle henkilöstöllemme. Tulemme hyödyntämään tämän maailman näyttävimmän talvilajikokonaisuuden mahdollisuuksia niin Suomessa kuin Keski-Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoilla”, Hiltunen jatkaa.

Vaconin logo näkyy maajoukkueen valmentajien ja huoltajien virallisissa vaatteissa. Lisäksi logo näkyy nuorten maajoukkueen ja Tehotytöt-tiimin virallisissa harjoitus- ja kilpailuasuissa.

Alppihiihdon MM-kisat kaudella 2007 järjestetään Ruotsin Åressa 3.-18.2. Kisat ovat talviolympialaisten jälkeen maailman suurin ja monipuolisin talviurheilutapahtuma.

Vacon perustettiin vuonna 1993 intohimosta luoda, kehittää ja tuottaa ainutlaatuisia taajuusmuuttajia vaativiin tarpeisiin, maailmanlaajuisesti. Vaconia ohjaa palava halu palvella asiakkaitaan heidän etsiessään yhä tehokkaampia, helppokäyttöisempiä ja luotettavampia vaihtoehtoja energian ja kustannusten säästämiseksi. Vacon tarjoaa taajuusmuuttajia tehoalueelle 0,25 kW–5 MW. Liikevaihto vuonna 2005 oli 149,9 miljoonaa euroa.