20.12.2006← Takaisin

Tour de Ski alkaa Münchenistä

Maastohiihdon Tour de Ski-sarjan kaksi ensimmäistä osakilpailua Tshekin Nove Mestossa jouduttiin perumaan lumen puutteen ja lämpimän sään vuoksi.

29. ja 30. joulukuuta ohjelmaan merkattuja kilpailuja yritettiin siirtää muualle, mutta Kansainvälinen hiihtoliitto FIS ja Tshekin hiihtoliitto eivät yrityksistään huolimatta löytäneet varapaikkaa.

Perutut osakilpailut tarkoittavat sitä, että Tour de Ski alkaa Saksan Münchenistä 31. joulukuuta vapaan hiihtotavan sprinteillä ja jatkuu sen jälkeen alkuperäisen ohjelman mukaan. Nove Mestosta peruttuja kilpailuja ei myöskään muualle, joten Tour de Skissä on nyt kuusi osakilpailua neljällä paikkakunnalla.
"Olen surullinen, ettei Tour de Ski nyt toteudukaan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Odotin todella innolla, että kilpailuja olisi ollut kahdeksan kymmenessä päivässä", Suomen maastohiihtäjien päävalmentaja Magnar Dalen kommentoi ohjelman muutosta.

Suomen joukkue Tour de Skissä on naisissa Virpi Kuitunen, Pirjo Manninen, Riitta-Liisa Roponen ja Aino-Kaisa Saarinen, miehissä Sami Jauhojärvi ja Ville Nousiainen. Kilpailuohjelman muutoksen vaikutuksesta Suomen joukkueen ohjelmaan tiedotetaan lähipäivinä.

Lisätietoja Tour de Skistä: www.tour-de-ski.com