10.5.2009← Takaisin

Suomen Maastohiihto ry. perustettiin 8.5.2009 Jyväskylässä.

Keski-Pohjanmaan Hiihto ry. teki aloitteen Suomen Maastohiihto ry:n perustamisesta. Aloitteen johdosta Suomen Hiihtoliiton maastohiihtovaliokunta kutsui koolle maastohiihdon neuvottelukokouksen Jyväskylään.

Perusteellisen keskustelun jälkeen uusi yhdistys perustettiin 11 piirin ja FSS:n toimesta. Loppujen piirien piirikokoukset päättävät liittymisestä kevään aikana.

Maastohiihtoväki haluaa ratkaisulla turvata Suomen Hiihtoliiton sekä oman lajiryhmän taloudelliset ja toiminnalliset edellytykset tulevaisuudessa.

Perustamiskokouksen yhteydessä valittiin toimeenpaneva hallitus, johon valittiin Reijo Alakoski, Börje Norrgård, Hannu Koivusalo, Reijo Jylhä ja Matti Sundberg.

Lisätietoja Suomen Maastohiihto ry:n asioista antaa: Reijo Alakoski, 0500 684 939