21.1.2008← Takaisin

Suomen joukkueet nimetty Zakopanen maailmancupiin ja Kuopion FIS Cupiin

Suomen Hiihtoliitto on nimennyt mäkijoukkueet ensi viikonlopun maailmancupiin Zakopaneen ja FIS Cupiin Kuopioon. Liberecin Continental cup peruuntui huonon sään ja lumen puutteen vuoksi.

Suomen mäkijoukkue nimetty Zakopaneen

Suomen Hiihtoliitto on nimennyt seuraavan joukkueen mäkihypyn maailmancupiin Puolan Zakopaneen 25.-26.1.2008: Janne Ahonen, Janne Happonen, Jussi Hautamäki, Veli-Matti Lindström, Sami Niemi ja Harri Olli.

Molemmat kilpailut käydään Zakopanen HS 134-mäessä iltakilpailuna tämän viikon perjantaina ja lauantaina 25.-26.1.2008. Lähetykset Zakopanesta MAX-kanavalla:

25.1.2008 MAX Mäkihypyn mc: Zakopane 17:45 - 20:00

26.1.2008 MAX Mäkihypyn mc: Zakopane 17:45 - 20:00

Kuopiossa kilpaillaan mäkihypyn FIS Cup-kilpailut viikonloppuna

Kuopiossa kilpaillaan mäkihypyn FIS Cupin kilpailut viikonloppuna 26.-27.1.2008 HS 100-mäessä. Suomella on oikeus nimetä kilpailuun 10 mäkihyppääjää sekä maajoukkueeseen, että kansalliseen ryhmään.

Kuopion FIS Cupiin osallistuu noin 50 hyppääjää viidestä eri maasta: USA, Norja, Ruotsi, Viro, Valko-Venäjä ja Suomi. Kuopiossa on hyvä lumitilanne ja sääennuste lupaa hyvää keliä myös viikonvaihteeseen.

Suomen joukkueeseen on nimetty seuraavat urheilijat:

Joonas Ikonen, Mika Kauhanen, Kalle Keituri, Kai Kovaljeff, Ville Larinto, Olli Muotka, Olli Pekkala, Juha-Matti Ruuskanen, Kimmo Yliriesto ja Anssi Ylipulli

Kansalliseen ryhmään on nimetty seuraavat urheilijat:

Kim Havukainen, Sami Heiskanen, Juuso Kaisko, Mika Kulmala, Jere Kykkänen, Antti Määttä, Jarkko Määttä, Niko Petjala, Jesper Ruuth ja Sami Saapunki.

COC peruuntui Liberecistä

Viikonlopulle suunniteltu mäkihypyn Continental Cup 25.-26.1.2008 peruuntui Tsekin Liberecistä lämpimän sään, sateen ja lumenpuutteen vuoksi.