28.11.2006← Takaisin

Suomen joukkue yhdistetyn maailmancupiin Lillehammeriin

Tulevana viikonloppuna käydään Norjan Lillehammerissa kaksi henkilökohtaista yhdistetyn maailmancup-kilpailua.

Suomen yhdistetyn maajoukkueelle jäi odotuksia maailmancupin avauksesta Rukalta, kun toinen kilpailu jäi kokonaan pitämättä. Ensi viikonlopun kilpailut Norjan Lillehammerissa ovat nekin edelleen olosuhteista kiinni. Suomen joukkue kuitenkin varautuu siihen, että kisat pidetään.

Tänään FIS:lta on tullut tieto, että Lillehammerin kisojen ohjelmaa on muutettu niin, että alun perin ohjelmassa ollut joukkuekilpailu on muutettu henkilökohtaiseksi kilpailuksi. Näin ollen Lillehammerissa on ohjelmassa kaksi Gundersen-yhdistettyä.

Suomen joukkueen päävalmentajan Jouko Karjalaisen mukaan muutos on suomalaisten mieleen.
    - Tämä sopii meille oikein hyvin. Meiltä lähtee matkaan jälleen seitsemän urheilijaa. Ketkä kuusi kilpailevat ensimmäisessä kisassa, ratkeaa perjantain harjoitusten jälkeen. Sunnuntaina kisassa on mukana lauantain viisi parasta suomalaista ja lauantailta reserviin jäänyt kilpailija, Karjalainen selvitti.

- Toivomme todella, että Lillehammerissa päästään kilpailemaan tasapuolisissa olosuhteissa. Odotukset ovat korkealla. Vaikka Rukalla kaikki ei mennyt parhaalla mahdollisella tavalla, ylsimme kuitenkin yhteen päätavoitteistamme eli olemme maiden välisessä kilpailussa ykkösenä. Se on yksi päätavoitteistamme tänä vuonna, Karjalainen kertoi.

Suomen joukkue yhdistetyn maailmancupissa Lillehammerissa:
    Jouni Kaitainen
    Anssi Koivuranta
    Antti Kuisma
    Ville Kähkönen
    Hannu Manninen
    Janne Ryynänen
    Jaakko Tallus

Lisätietoja Lillehammerin maailmancupista: http://www.wclillehammer.no/en/e-index.html

Lillehammerin yhdistettyä voi seurata televisiosta Eurosportilta
    lauantaina 2.12.2006
    klo 10.00 mäki HS138