23.3.2005← Takaisin

Suomen joukkue yhdistetyn joukkuekilpailuun on valittu

Torstain ohjelmassa Rovaniemen nuorten MM-kisoissa on ainoastaan yhdistetyn joukkuekilpailu. Suomen joukkueeseen on nimetty Anssi Koivuranta, Antti Lehtinen, Janne Ryynänen ja Ville Tuppurainen

Nuorten MM-kisojen yhdistetyn joukkuekilpailun muoto poikkeaa yleensä käytetystä sikäli, että kisassa hiihdetään ensin ja sen jälkeen ratkaistaan paremmuus mäessä tietyn pistelaskun perusteella. Kilpailumuoto ei ole olleenkaan suomalaisten mieleen. Suomen joukkueen valmentaja Kimmo Savolainen manaa lajijärjestystä ja arvioi kisan menevän "pelkäksi hiihtokilpailuksi".

- Meille sopisi paljon paremmin normaali Gundersen-kilpailu, Savolainen sanoo, mutta lupaa, että "kyllä me tästäkin hyvä kisa aikaan saadaan".
- Meillä on mitalimahdollisuus, se kuitenkin merkitsee, että kaikkien pitää onnistua. Harjoituksissa joukkue on hypännyt tosi hyvin, Savolainen kertoo ja arvioi Norjan ja Saksan olevan tosi kovia. Seuraavina tulevat Suomi, Itävalta ja Slovania. Vähintään pronssista taistellaan, ehkä jopa hopeasta, Savolainen lupaa.

Lisätietoja: http://www.jwsc2005.net