24.11.2006← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto ja Adecco käynnistivät yhteistyön

Suomalainen maastohiihto ja Adecco Finland ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Adecco toimii Suomen sprinttihiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppanina ja Hiihtoliiton HR-partnerina.

Huipputason suoritus ei synny sattumalta, vaan siihen vaaditaan pitkäjänteistä työtä, huippuluokan lahjakkuutta, yksilön ja tiimin saumatonta yhteistyötä sekä jatkuvaa halua tehdä asioita yhä paremmin. Resepti menestykseen on sama sekä sprinttihiihdossa että yritysmaailmassa.

Hiihtoliiton ja Adeccon yhteistyöllä pyritään löytämään urheilijoille eväitä yhdistää urheilu-ura ja sen jälkeisen työuran vaatimukset. Uraohjelman avulla huippu-urheilija saakin ammattitaitoista apua ja tukea tulevaisuuden suunnitelmiin jo urheilu-uransa aikana.

Adecco Finland ja Suomen Olympiakomitea ovat jo kahden vuoden ajan tarjonneet ei-kaupalliseen tukipalvelusopimukseen pohjaten uraohjausta suomalaisille huippu-urheilijoille ja –valmentajille. Adeccon ja Hiihtoliiton yhteistyössä hyödynnetään myös näitä kokemuksia ja tarjotaan räätälöityä uraohjausta seuratoimijoille ja valmentajille.

Adecco Finlandin toimitusjohtaja Kari Selkäläkertoo yhteistyön käynnistymisestä: ”Adecco työllistää Suomessa tuhansia ihmisiä joka vuosi. Vaikutamme näin suoraan ihmisten hyvinvointiin, elämiseen laatuun ja laajemminkin koko yhteiskuntaan. Haluamme kantaa vastuuta myös siitä, että kaikilla on yhdenvertainen mahdollisuus työtilaisuuksiin ja hyviin työoloihin kaikissa elämäntilanteissa. Olemmekin iloisia voidessamme solmia pitkäjänteisen kumppanuussuhteen yhden Suomen urheilunmerkittävimmän lajiliiton kanssa. Meillä Adeccossa on halu ja mahdollisuus auttaa kaikkia löytämään, jalostamaan ja hyödyntämään niitä moninaisia urheilussa hankittuja kykyjä ja taitoja joille valveutuneissa organisaatioissa työelämässä on suurta kysyntää”.

Hiihtoliiton toimitusjohtaja Jari Piiraisen mielestä nyt solmittu sopimus on sekä taloudellisesti että sisällöllisesti erittäin tärkeä suomalaiselle maastohiihdolle.
”Varsinkin sopimukseen sisältyvä uraohjaus ja –neuvonta ovat tervetulleita ammattilaispalveluja, joille löytyy varmasti käyttäjiä niin maastohiihdon kuin myös muidenkin lajiemme parista. Liiton vastuualueeseen kuuluu entistä merkittävämmin nykyään myös urheilijoiden ammattiuran tukeminen. Adecco-sopimus antaa tähän nyt hyvän mahdollisuuden”, Piirainen sanoo.

Adecco on maailman johtava henkilöstöpalveluyritys. Toimipaikkoja on 70 eri maassa yhteensä 6 600, joista yli 190 Pohjoismaissa.  Päivittäin Adecco työllistää asiakasyrityksissään yli 700.000 henkilöä ja on maailman kuudenneksi suurin työnantaja. Adeccon rooli on kaksitahoinen - yritys tarjoaa asiakasyrityksilleen ratkaisuja henkilöstöhankinnassa sekä muissa yrityksen henkilöstöresursseihin liittyvissä haasteissa. Samalla Adecco tarjoaa työllistymis- ja urakehitysmahdollisuuksia adeccokumppaneilleen erilaisissa elämäntilanteissa. Suomessa Adecco on toiminut vuodesta 1997 ja toimii tällä hetkellä 15 paikkakunnalla; Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Oulussa, Jyväskylässä, Lahdessa, Kuopiossa, Vaasassa, Seinäjoella, Raumalla, Joensuussa, Kotkassa ja Hyvinkäällä.